فنایی: درآمد همه در فوتبال حرفه‌ای شده است به غیر از داوران!

محمد فنایی، داور بین‌المللی فوتبال ایران که سابقه قضاوت در فینال جام جهانی 1994 را در کارنامه کاری خود دارد، به خبرنگار برنا گفت: در فوتبال ما به لحاظ مالی همه درآمدها حرفه‌ای شده است. مربیان و بازیکنان قراردادهای میلیاردی می‌بندند و بابت انجام کار خود دریافتی‌های بسیار خوبی هم خوشبختانه دارند اما در این میان متاسفانه داوران به‌رغم اینکه کار آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، کمترین دریافتی را دارند.

کارشناس داوری کشورمان افزود: این دریافتی درحالی است که داور حواشی بسیار زیادی نیز پیرامون خود دارد، داور تمام وقت خود را برای فوتبال باید بگذارد. در حالیکه دستمزد پایین کفاف زندگی را نمی‌دهد و باید داوران ما شغل دیگری داشته باشند.

فنایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که نظرش درباره موضوع پناهندگی محمدرضا فغانی و برخی صحبت‌های او چیست؟ تصریح کرد: بنده نمی‌خواهم وارد زندگی شخصی افراد بشوم. اینکه شما می‌خواهید هر کجا زندگی کنید، به خودتان مربوط می‌شود اما صحبت‌های فغانی را تائید نمی‌کنم و او نباید این صحبت‌ها را مطرح می‌کرد، انتقاد از دپارتمان و کمیته داوران را هم می‌شد در اینجا مطرح کرد. البته بهتر است بدانیم کشورهای دیگر برای اینکه یک ایرانی بخواهد در آنجا راحت زندگی کند او را مجبور به بیان حرف‌هایی می کنند. به هر حال زندگی شخصی افراد به خودشان برمی‌گردد.

فنایی در پاسخ به اینکه آیا به او پیشنهاد شهروندی در کشورهای دیگر نیز شده بود؟ عنوان کرد: تاکید می‌کنم این موضوع به طرز فکر افراد بستگی دارد. بنده پیشنهادهای زیادی برای رفتن به کشورهای مختلف داشتم. در جام جهانی ۹۴ آمریکا که در فینال آن حضور داشتم، به من پیشنهاد دادند سیتیزن شیپ بگیرم و شهروند آن کشور بشوم، لحظه‌ای به این موضوع فکر هم نکردم و آن را رد کردم. بنده معتقدم کشوری که در آن به دنیا آمده‌ام و برای موفقیت من هزینه کرده است، مردم و احترام آنها مرا به جایی رسانده قابل تعویض نیست و من مدیون آن هستم. این طرز فکر من است و طرز فکر هر کسی محترم است اما اینکه در کشور ما داوری مشکل دارد بحث بسیار به جا و درستی است که امیدوارم مسئولان فوتبال و مسئولان ورزش در این زمینه اقدامات مقتضی را انجام دهند، تا جامعه داوری بتواند راحت‌تر  و با تمرکز بیشتر کار کند.

داور بین‌المللی ایران در پایان اظهار داشت: امیدوارم مردم همچنان با در خانه ماندن به پایان شیوع کرونا کمک کنند و این ویروس منحوس در سراسر جهان از بین برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *