داور دربی 85 تصمیم اشتباه تاثیرگذار در نتیجه بازی نداشت

فریدون اصفهانیان

به گزارش سایت داوران، با اشاره به برگزاری دربی 85 در ورزشگاه آزادی تهران در رابطه با داوری این بازی، اظهار کرد: روند داوری این بازی مطلوب بود.

وی با بیان اینکه بیژن حیدری داوری این بازی برای نخستین بار قضاوت دربی را انجام داد، تصریح کرد: در همین راستا همکاری تیم و مدیریت تیم داوری این بازی مطلوب بود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بیان اینکه داور دربی 85 دوندگی خوبی در زمین داشت، خاطرنشان کرد: وی در اعلام پنالتی برای پرسپولیس قانون را به خوبی رعایت کرد.

وی ادامه داد: قانون در زمان اعلام پنالتی در موقعیت 100 درصدی گل، چون پنالتی اعلام شده، اخراج را صحیح ندانسته و به اخطار بسنده می‌کند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه البته اگر پنالتی در محوطه جریمه با هل دادن، پیراهن کشیدن و اقداماتی از این دست باشد بازیکن باید اخراج شود، افزود: البته اگر خطای غیرعمدی در موقعیت 100 درصدی گل پشت محوطه جریمه رخ دهد، بازیکن باید اخراج شود.

اصفهانیان با بیان اینکه نمره داوری دربی 85 خوب است، در رابطه با صحبت‌های بازیکنان و کادر فنی استقلال در رابطه با عصبی کردن بازیکنان با تصمیمات اتخاذشده از سوی داور بازی، اظهار کرد: تصمیمات داور در بازی صحیح بود و این تصمیمات ممکن است که به مذاق برخی بازیکنان خوش نیامده باشد.

وی با بیان اینکه داوری درباره 85 در برخی صحنه‌ها برای کنترل بازی از کارت زرد استفاده کرده است، تصریح کرد: اگر داور این کار را انجام نمی‌داد، کنترل بازی از دست وی خارج می‌شد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه ممکن است یک داور در برخی صحنه‌ها تمرکز لازم را نداشته و خطایی از چشم وی دور بماند، اظهار کرد: داور دربی 85 تصمیم اشتباه تاثیرگذار در نتیجه بازی نداشت.

اصفهانیان در پایان با بیان اینکه تیم داوری دربی 85 عملکرد مطلوبی در این بازی داشته است، از عملکرد این تیم داوری تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *