فغانی: جام کنفدراسیون ها خوان آخر قضاوت در جام جهانی است

به گزارش سایت داوران، علیرضا فغانی، درباره انتخاب تیم داوری ایران برای قضاوت در رقابت های فوتبال جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ اظهار داشت: این رقابت ها از اواخر خرداد تا اواسط تیر ۹۶ با حضور قهرمان قاره ها، آلمان قهرمان جهان و روسیه میزبان برگزار می شود. در جام کنفدراسیون ها آخرین امکانات کشور میزبان جام جهانی ارزیابی می شود و در واقع به نوعی این مسابقات، جام جهانی کوچک است.

وی افزود: ۹ تیم اصلی برای قضاوت در این رقابت ها معرفی شده اند که از آسیا تیم داوری ایران و عربستان به روسیه می روند. همچنین روشن ایرماتوف ازبکستانی هم به عنوان یکی از هشت داور ویدیوئی به جام کنفدراسیون ها می آید.

فغانی درباره اینکه آیا در رقابت های جام کنفدراسیون ها هم شاهد درخشش و موفقیت تیم داوری کشورمان و حضور در فینال این رقابت ها هستیم یا خیر، گفت: چندان به حضور در فینال جام کنفدراسیون ها فکر نمی کنیم چراکه برای ما نخستین قضاوت در این رقابت ها اهمیت زیادی دارد و سعی می کنیم در این بازی بهترین عملکرد را داشته باشیم. در واقع گام به گام جلو می رویم.

وی درمورد این که کدام داوران در جام کنفدراسیون ها قضاوت می کنند، بیان کرد: میلوراد مازیچ صربستانی، دامیر اسکومینا اسلوونیایی، داور ایتالیایی، باکاری گاساما گامبیایی، نستور پیتانا آرژانتینی، ویلمار رولدان کلمبیایی، فهد المرداسی عربستانی، مارک آمریکایی به همراه من، این رقابت ها را قضاوت می کنند.

فغانی درمورد اینکه به نظر می رسد داوران حاضر در جام کنفدراسیون ها شانس زیادی برای قضاوت در جام جهانی ۲۰۱۸ دارند، تصریح کرد: آخرین کلاسی که برای داوران فیفا برگزار شد را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و به همین دلیل برای جام کنفدراسیون ها انتخاب شدیم. باید در این تورنمنت هم کارنامه خوبی به جا گذاریم چرا که جام کنفدراسیون ها به نوعی خوان آخر برای قضاوت در جام جهانی محسوب می شود.

داور فینال المپیک ۲۰۱۶ درمورد اینکه آیا در جام کنفدراسیون ها برای نخستین بار از قضاوت ویدیوئی استفاده می شود یا خیر، گفت: از داور ویدیوئی در رقابت های باشگاه های جهان سال ۲۰۱۶ استفاده شد. ضمن اینکه در مسابقات جام جهانی جوانان کره جنوبی و جام باشگاه های جهان سال ۲۰۱۷ هم از این تکنولوژی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *