چالش ثبت نام داوران برای فدراسیون فوتبال

به گزارش سایت داوران، حسن کامرانی فر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره ثبت نام چند تن از داوران بازنشسته و معروف در انتخابات آتی شوراهای شهر و روستا گفت: از سه ناظر داوری که در انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده اند، 2 ناظر انصراف دادند؛ همچنین یکی از داورانی که برای این انتخابات ثبت نام کرده است، از دنیای قضاوت خداحافظی کرده است.
به گفته وی، در حال حاضر یک ناظر داوری، یک داور وسط و یک کمک داور در انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کرده اند. انتخابات شوراهای شهر و روستا قرار است بیست و نهم اردیبهشت ماه و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.
کامرانی فر توضیح داد که اعضای دپارتمان داوری قرار است در روزهای آینده جلسه ای با علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال برگزار کرده و درباره چالش ثبت نام داوران در انتخابات تصمیم گیری کنند.
وی تصریح کرد که چالش حضور داوران در انتخابات شورای شهر باید به نحوی مدیریت شود که هیچ گونه شک و شبهه ای باقی نگذارد.
رئیس دپارتمان داوری در عین حال مهم ترین اولویت فدراسیون فوتبال را برگزاری منظم مسابقات لیگ عنوان کرد.
براساس عرف موجود، دیدارهای سه هفته پایانی لیگ برتر که همزمان با ایام تبلیغات انتخاباتی است، به طور همزمان در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود.
کامرانی فر درباره قضاوت های هفته بیست و پنجم لیگ برتر گفت: داوری های این هفته، داوری های خوبی بود اما جو ورزشگاه ها مناسب نبود.
وی اعتراضات انجام شده به داوری ها را ناجوانمردانه خواند و افزود: بیشتر تصمیمات داوری در هفته بیست و پنجم، تصمیمات درستی بود و آنالیز دپارتمان داوری نیز نشان می دهد که داوران اشتباهات تاثیرگذاری نداشته اند.
رئیس دپارتمان داوری افزایش اعتراضات به تصمیمات داوران را به دلیل حساسیت بازی ها در هفته های پایانی لیگ دانست و خاطر نشان کرد که مدیران، سرمربیان، مربیان و بازیکنانی که درباره داوری اظهار نظر می کنند، باید پاسخگوی سخنان خود باشند.
کامرانی فر گفت: در فوتبال ایران مربیان فهیم و با دانشی حضور دارند و توصیه فدراسیون این است که مربیان هیچ گاه از روی عصبانیت اظهار نظر نکنند، بلکه بلافاصله بعد از بازی ها یک بار فیلم آن دیدار را بازبینی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *