قضاوت شهرآورد فوتبال پایتخت همیشه استرس دارد

یدالله جهانبازی

به گزارش سایت داوران، یدالله جهانبازی روز یکشنبه در آستانه برگزاری شهرآورد تهران در گفت وگو با ایرنا افزود: این استرس به دلیل حضور یکصد هزار نفر تماشاگر بر روی سکوهاست که خود به خود، استرس ایجاد می کند.
وی تصریح کرد: این استرس به خاطر نوع ورزشگاه نیست بلکه به دلیل اسم شهرآورد است که از گذشته تاکنون در فوتبال ایران وجود دارد.
جهانبازی گفت: بازی استقلال و پرسپولیس دارای یک سابقه تاریخی است و همین مساله، این مسابقه را حساس می کند، درحالی که کیفیت بازی های دیگر لیگ ممکن است از شهرآورد تهران بیشتر باشد و آن بازی برای داوران بیشتر از شهرآورد خسته کننده باشد.
این کارشناس داوری که امسال از داوری فوتبال کشور خداحافظی کرد، گفت: به طور متوسط داور فوتبال در لیگ برتر ایران بین 10 تا 12کیلومتر دوندگی دارد و این دوندگی در شهرآورد نیز به همین میزان است.
جهانبازی گفت: واگذاری داوری شهرآورد پایتخت به داوران ایرانی برای همیشه نهادینه شده است و عملکرد داوران ایرانی اکنون در سطح آسیا و جهان مطلوب و قابل قبول است.
وی درباره اینکه پس از خداحافظی از جرگه داوری اکنون چه می کند، گفت: پس از آسیب دیدگی و خداحافظی از جامعه داوری اکنون به دنبال شرکت در کلاس های نظارت AFC است که باید در این زمینه از سوی فدراسیون فوتبال ایران به کنفدراسیون آسیا برای حضور در کلاس های نظارت معرفی شود.
به گزارش ایرنا، دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 15 روز یکشنبه بیست و چهارم بهمن ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.
سرخپوشان تهرانی با 47 امتیاز صدرنشین جدول رده بندی هستند و آبی پوشان تهران نیز با 34 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *