شهرآورد ویترین فوتبال ایران/ نام فغانی آرامش بخش است

علی خسروی

به گزارش سایت داوران، «علی خسروی» در خصوص انتخاب تیم داوری شهرآورد پایتخت که روز 24 بهمن ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: خوشبختانه هر سه داور این دیدار، تجربه قضاوت در شهرآورد را دارند که این مساله مهمی تلقی می شود.
وی افزود: علیرضا فغانی سه بار و محمدرضا منصوری و سعید علی نژادیان هم پیش از این یکبار در شهرآورد قضاوت کرده اند.
خسروی گفت: با توجه به نمراتی که این داوران در هفته های گذشته گرفته اند و حساسیت های موجود در بازی، انتخاب درستی صورت گرفت.
وی در خصوص اینکه همواره قضاوت شهرآورد به «محسن ترکی» سپرده می شد و اکنون نوبت به «علیرضا فغانی» رسیده تا به طور مداوم این بازی را داوری کند، توضیح داد: اینگونه نیست و در آینده نوبت به دیگر داوران نیز خواهد رسید. بهرحال نام «علیرضا فغانی» با توجه به تجربیات زیادی که از قضاوت در دیدارهای مهم بین المللی دارد، برای تیم ها و هواداران آرام بخش است.
کارشناس داوری فوتبال ایران، گفت: اکنون پرسپولیس تا حدی بازی های زیبایی به نمایش می گذارد و استقلال در هفته های اخیر آنقدر بردهای مناسب کسب کرده که معتقدم جای هیچ سئوال و بهانه ای برای انتخاب تیم داوری شهرآورد باقی نمی ماند.
وی با اشاره به کلاس داوری که بازیکنان و کادر فنی استقلال پیش از دیدار با السد در آن شرکت کردند، گفت: نقش سرپرستان و سرمربیان دو تیم برای بازی زیبا و بدون حاشیه در شهرآورد مهم است.
خسروی با تاکید براینکه شهرآورد با تمامی دیدارها تفاوت دارد و ویترین فوتبال ایران محسوب می شود، اظهار داشت: این بازی برای علاقمندان به فوتبال با اهمیت است و شاید 50 درصد تماشاگران خود را از شهرستان به ورزشگاه آزادی می رسانند و از هواداران تهرانی می خواهم تا مهمان نوازی خوبی داشته باشند.
وی افزود: بازیکنان جوان باید بدانند که به هر تصمیم داور اعتراض نکنند و با تجربه ها نیز مسئولیت سنگینی برای ایجاد آرامش در تیم خود و کل بازی خواهند داشت.
کارشناس داوری گفت: برانکو و منصوریان از مربیانی هستند که در محوطه فنی خود کمترین حاشیه و اعتراض را به داوری دارند و به طور یقین با شخصیت بالایشان به تیم داوری کمک می کنند.
وی با اشاره به اینکه وجود آرامش به زیباتر شدن این بازی کمک خواهد کرد، افزود: اکنون که استقبال هواداران از دیدارهای سرخابی ها افزایش یافته است، امیدوارم هر دو تیم فوتبال زیبایی را بدون حاشیه به نمایش بگذارند تا تماشاگران را از دست ندهیم.
خسروی با اشاره به اینکه معمولا شهرداری منطقه 22 برای تماشاگرانی که از شب قبل از بازی به اطراف ورزشگاه می روند تمهیداتی دارد، گفت: این اتحاد در ارگان های مختلف نشان از اهمیت شهرآورد برای کل ایران دارد.
دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، علیرضا فغانی را با کمک های محمد رضا منصوری و ‌سعید علی نژادیان برای قضاوت در دیدار استقلال و پرسپولیس تهران که روز یکشنبه 24 بهمن ماه برگزار می شود، انتخاب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *