برای بهبود شرایط داوری می‌توانیم از تجربیات مربیان بزرگ هم استفاده کنیم.

علی خسروی

علی خسروی در مورد اینکه کامرانی‌فر اعلام کرده مشکلات داوران ما روحی و روانی است گفت: من 35 سال است که در داوری حضور دارم و همیشه این روزها در فوتبال ما وجود داشته که داوران زیر فشار انتقادها قرار گرفته‌اند. شاید مشکل داوران به بحث‌های روحی و روانی هم مربوط شود. من از نصیرزاده یک نقل قول بیان می‌کنم و اینکه اشتباه داوران در میدان مسابقه ربطی به تشکیلات داوری ندارد.

وی ادامه داد: به نظرم مسئولان کمیته و دپارتمان داوری باید از اعضای سابق کمیته داوران و پیشکسوتان داوری کمک بخواهند. برای بازگشت آرامش به داوری منتقدین تشکیلات داوری بیایند و نظرات‌شان را دوستانه بیان کنند و به دپارتمان کمک کنند. پیشنهاد خودم به مسئولان داوری این است که یک گروه از مشاورین با تجربه را برای خود تشکیل بدهند این گروه از مشاوران نباید جوان باشند اتفاقا باید از داوران قدیمی و با تجربه و حتی منتقدین تشکیلات داوری باشند و نظرات‌شان را شفاف بیان کنند.

خسروی با اشاره به قانون استخدام مشاور داوری برای باشگاه‌ها گفت: این کار بسیار خوب است و باشگاه‌ها می‌توانند مشاوران داوری خود را به طور کاملا شفاف بیان کنند. کمیته و دپارتمان داوری حتی می‌توان از تجربیات مربیان بزرگی مثل علی دایی، امیر قلعه‌نویی، یحیی گل‌محمدی، فرهاد کاظمی و … در داوری استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *