آفسایدگیری دپارتمان داوری برای کارشناسان!

پرچم کمک داور

در جریان دیدار تیم‌های تراکتورسازی و ماشین‌سازی در دربی قدیمی تبریز که روز جمعه در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال برگزار شد، به اذعان اکثر کارشناسان داوری کشورمان اشتباهاتی از سوی قاضی میدان رخ داد که از جمله آنها اخراج مهدی کیانی و پنالتی اعلام شده برای تیم تراکتورسازی بود.

این درحالی است که دپارتمان داوری در آنالیز داوری دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر اخراج کاپیتان تراکتورسازی و پنالتی اعلام شده برای این تیم را درست دانست.

اختلاف‌نظر عمیق بین دپارتمان داوری و کارشناسان داوری فوتبال کشورمان بسیار عجیب بوده و جای بسی تامل دارد و نکته جالب اینکه رئیس این دپارتمان هفته گذشته نظر خود را در مورد یک صحنه (کارت زرد اول مسعود ابراهیم‌زاده در بازی با پرسپولیس) در طول چند روز عوض کرد که یکی از رسانه‌های ورزشی مطرح کشورمان با تیتر “دروغ، دردناک‌تر از اشتباه داوری است” آن را به باد انتقاد گرفت.

در همین باب و برای پیگیری علت این اختلاف با یکی از کارشناسان داوری کشورمان ارتباط برقرار کردیم که کارشناس مذکور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آناج تصمیمات فدراسیون فوتبال، دپارتمان داوری و حتی نوع چیدمان داوران لیگ برتر را به شدت مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرد نظرات وی و همکارانش به درد فوتبال کشورمان نمی‌خورد.

این کارشناس مطرح کشورمان که در هفته‌های اخیر نیز کارشناس داوری برنامه‌ نود بوده، همچنین عنوان کرد تمایلی به رسانه‌ای شدن تمامی صحبت‌هایش ندارد که به همین دلیل و برای رعابت اصول اخلاق رسانه‌ای از انتشار نام و حتی بخش کامل صحبت‌های وی خودداری کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *