اصفهانیان: زمانی که داور تصمیم می‌گیرد باید به نظر او احترام بگذاریم

فریدون اصفهانیانبه گزارش سایت داوران، باید از همکارانم در دپارتمان داوری مخصوصاً حسن کامرانی‌فر به خاطر خروج داوری از سیستم سنتی و مجهز شدن داوران به سیستم روز تشکر کنم. امیدوارم صحبت‌های امروز ما خروجی خوبی داشته باشد و به بهبود وضعیت داوری ما کمک کند.

وی با پیشنهاد حضور مشاور داوری در کنار تیم‌ها عنوان کرد: همانطور که تیم‌ها زحمت می‌کشند تا در فصل نقل و انتقالات با جذب بازیکن و مربی تیم خود را تقویت کنند من به آنها پیشنهاد می‌کنم برای ارزیابی بهتر عملکرد داوری یک مشاور داوری در کنار خود داشته باشند.

اصفهانیان ادامه داد: بحث حضور مشاور داوری در کنار تیم‌ها را در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال پیشنهاد دادیم و قرار است در این خصوص تصمیم‌گیری شود. همانطور که در کنار تیم‌ها مربی بدنساز، فیزیوتراپ، دکتر حضور دارند با فراهم شدن شرایط حضور یک مشاور داوری قطعا هم به لحاظ آموزش مسائل داوری و هم از لحاظ ارزیابی قضاوت داوران به تیم‌ها کمک خواهد شد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در دیدار روز گذشته فولاد و سیاه‌جامگان تیم‌ها نمی‌دانستند که داور می‌تواند تا قبل از شروع مجدد بازی تصمیم خود را تغییر دهد. اگر آنها از این مسئله آگاه بودند حتما این همه جار و جنجال پیش نمی‌آمد. مربی که در سطح اول این مملکت کار می‌کند باید این موارد را بداند، اگر یک مشاور داوری در کنار تیم حضور داشته باشد بهتر می‌تواند این مسائل را به تیم‌ها آموزش بدهد.

وی افزود: زمانی که ما می‌گوییم جوانگرایی برخی‌ فکر می‌کنند که ما از یک داور نوجوان استفاده می‌کنیم، داوران جوانی که ما برای قضاوت در دیدارهای مختلف انتخاب می‌کنیم از نظر سنی جوان هستند اما از نظر قضاوت بسیار باتجربه‌اند. این داوران جوان در برخی موارد حتی بهتر از داوران باتجربه عمل می‌کنند، چون افراد کارکشته‌ای هستند که در لیگ یک و جاهای مختلف بارها و بارها قضاوت کردند. می‌خواهیم در استان‌ها هم تیم داوری داشته باشیم و کمک کنیم که داوران قضاوت درستی داشته باشند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون با انتقاد از اعتراض‌های تیم‌های مختلف به عملکرد داوران گفت: زمانی که داور تصمیم می‌گیرد باید به نظر او احترام بگذاریم و نباید با هل دادن و داد و بیداد کردن کار را برای او سخت کنیم. داور مجری قانون است و قانون نیز این را می‌گوید که حتی اگر به خاطر اشتباه داور ورزشگاه نیز به آتش کشیده شود انتقادی متوجه داور نیست. گاهی اوقات داور سوت را نزده بازیکنان یک تیم بر سر او می‌ریزند و حتی او را هل می‌دهند. آنها دلیلی جز تحت تاثیر قرار دادن داور ندارند و می‌خواهند بازی را از دست او در بیاورند. همه باید همکاری کنند تا وضعیت داوران بهتر شود. باید دست به دست هم بدهیم و مربیان نیز مسئولانه برخورد کنند اما متاسفانه با مصاحبه‌های مربیان، افرادی که بیرون هستند هم سوءاستفاده می‌کنند.

اصفهانیان یادآور شد: زمانی که دربی پایتخت روی کاکل 4،5 نفر می‌چرخید اما الان ما جوانگرایی کردیم و این داوران جوان می‌توانند از بهترین داورها باشند. آنها از هر لحاظ خوب هستند، ما این را قبول داریم که ما اشتباهاتی داریم اما باید تلاش کنیم که این اشتباهات را رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *