مظفری‌زاده: خطای منجر به گل استقلال، اشتباه بود

سعید مظفری زاده در رابطه با داوری دیدار تیم های استقلال تهران و نفت به اظهارنظر پرداخت. وی در رابطه با داوری حق وردی در این بازی گفت: «تورج حق وردی که از داوران باتجربه فوتبال ایران محسوب می شود در دیدار تیم های استقلال و نفت تهران، قضاوت قابل قبولی را در نیمه اول به نمایش گذاشت. حق وردی در تشخیص خطاها به خوبی عمل نمود و تنها نکته ای که می توان به آن اشاره کرد تعداد زیاد کارت های زردی بود که وی به بازیکنان دو تیم نشان داد.»

او ادامه داد: «از آنجا که کارت های رنگی ابزاری در اختیار داوران برای کنترل مسابقه است و استفاده از آنها جزیی از اختیارات داوران است، آنها باید مراقب باشند تا با استفاده صحیح و به موقع و مطابق قانون از کارت های خود، از آنها در جهت کنترل و مدیریت بازی استفاده نمایند، استفاده و یا عدم استفاده به موقع از آنها در طول مسابقه می تواند برای داور مشکل ایجاد کند.»

کارشناس داوری فوتبال ایران در ادامه گفت: «حق وردی در 16 دقیقه ابتدایی بازی چهار بار از کارت زرد خود استفاده نمود که به نظر می رسید در تعدادی از این خطاها می توانست با تذکر صحنه را مدیریت نماید.»

وی ادامه داد: «اخطار دقیقه 22 بازی او به عیسی آل کثیر به خاطر خطای شبیه سازی نیز می توانست با عدم توقف و ادامه بازی همراه شود و بازیکن نفتی ها اخطار نگیرد. همانطور که اعلام خطا بر روی خسرو حیدری در دقیقه 37 می توانست با یک آوانتاژ به موقع همراه گردد.»

مظفری زاده در پایان گفت: «حق وردی که در نیمه اول در تشخیص خطاها عملکرد خوبی داشت در دقیقه 57 در حالی خطای مدافع نفتی ها بر روی کاوه رضایی را اعلام نمود که تصاویر تلویزیونی چنین چیزی را نشان نمی داد، در نهایت همین موقعیت تبدیل به گل استقلال شد. در پایان باید به عملکرد خوب هر دو کمک داور بازی نیز اشاره کرد که روز خوبی را پشت سر گذاشتند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *