غیاثی: هیچ‌گاه حقیقت را به این سمت‌ها نمی‌فروشم

رضا غیاثی

به گزارش سایت داورن، مشاور کمیته داوران گفت: بحث انتقاد نکردن یا بستن دهان مطرح نبوده، چون نه تاج چنین منظوری دارد و نه بنده اهل این حرف‌ها هستم که بخواهم حقیقت را به چیزی بفروشم.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از فارس، رضا غیاثی، در مورد انتصابش به عنوان مشاور کمیته داوران گفت: شما فکر می‌کنید این سمت جای تبریک دارد؟ این‌طور نیست و جز دردسر چیزی نخواهد داشت.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد تاج با این ابلاغ سعی کرده است تا یکی از منتقدان داوری را آرام کند، گفت: اصلاً این‌طور نیست. بحث انتقاد نکردن یا بستن دهان مطرح نبوده، چون نه تاج چنین منظوری دارد و نه بنده اهل این حرف‌ها هستم که بخواهم حقیقت را به چیزی بفروشم. از زمانی که تاج رئیس کمیته داوران و نایب رئیس بود و حتی آن زمان که از فدراسیون فوتبال رفت، همواره با ایشان بحث مشاوره داوری و مسائل مربوط به این امر برقرار بوده و او نیز همیشه به بنده و حسین عسگری به عنوان دلسوزان داوری کشور اعتقاد داشته است.

غیاثی تأکید کرد: البته این مشورت‌ها از زمانی که تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد ادامه داشته و خیلی تمایلی برای رسانه‌ای شدن آن وجود نداشت، چون کارها انجام می‌شد و مرتب با هم حرف می‌زدیم، حالا دلیل اینکه چرا این موضوع رسانه‌ای شد و شخص رئیس فدراسیون دوست داشت یک ابلاغ برای من بزند را از خود تاج بپرسید. بنده و تاج سال‌های سال ارتباط دوجانبه‌ای در مورد داوری داشته‌ایم و این ارتباط همچنان ادامه دارد.

این کارشناس داوری ایران در مورد اینکه آیا می‌توان این‌طور استنباط کرد که او مرد در سایه داوری فوتبال ایران است، گفت: آدم‌های در سایه مرموز هستند و حرف نمی‌زنند،‌ اما من همیشه حرف می‌زنم و انتقاداتم را می‌کنم و کارشناسی‌هایم را نیز ادامه می‌دهم. اتفاقاً مشخص و واضح در آفتاب ایستاده‌ام و هیچ وقت در سایه نبوده‌ام که نخواهم نوری نتابد، بلکه در آفتاب بوده‌ام و همیشه من را دیده‌اند.

وی در مورد اینکه آیا به کامرانی‌فر هم مشاوره می‌دهد یا خیر، گفت: هر وقت احتیاج داشته در خدمت بوده‌ام.

غیاثی در مورد اینکه آیا منظور کامرانی‌فر در روز معارفه از ناظران مخفی او نیز محسوب می‌شود یا خیر، گفت: البته هیچ‌وقت نمی‌خواهم مشاور مخفی باشم. اگر نظری داشته باشم صریح و رک می‌گویم چون یک جوان به داوری آمده که در دنیای داوری جهان شناخته‌شده است و به عنوان یک دلسوز داوری دوست دارم موفق باشد. او زمانی که از همه دلبستگی‌هایش در مشهد دل کنده و برای خدمت به تهران آمده، وظیفه همه است تا به او کمک کنند، البته کامرانی‌فر نیز زمانی که می‌خواست رئیس دپارتمان داوری شود، از همه بزرگان داوری از جمله رخصت گرفت.

داور اسبق کشورمان در مورد اینکه قضاوت داوران طی ۱۰ هفته گذشته لیگ برتر را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: ما همه بازی‌ها را از نزدیک ندیده‌ایم اما اگر بخواهیم در مجموع بگویم، در همه سال‌ها اشتباه بوده و امسال نیز هم داوران جوان و هم باتجربه‌ها اشتباهاتی داشتند. من به کامرانی‌فر هم گفتم که با جوان‌گرایی موافقم، اما جوان‌گرایی باید با درایت و تأمل باشد.

وی افزود: به هر حال روند خوب بوده و اگر رضایت‌بخشی از سال‌های قبل بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. با این حال به کامرانی‌فر توصیه کردم تا از همه داوران در همه رقابت‌های مختلف استفاده کند و این‌طور نباشد که یک داور به صورت پیاپی به میدان رفته و داوران دیگر اصلاً قضاوت نکنند. کامرانی‌فر جوان است و تجربه کمی دارد و معتقدم باید دقتش را بیشتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *