اسدی: داوران ما صبور و با گذشت هستند/ حضور در عرصه بین‌المللی بهترین پاسخ به منتقدان داوری است

اسدی دبیر فدراسیونبه گزارش سایت داوران، علیرضا اسدی در نشست خبری امروز (یکشنبه) در فدراسیون فوتبال گفت: مشکلاتی که از قدیم گریبانگیر داوری بوده در حال حل شدن است و روز به روز ما شاهد پیشرفت علمی و عملی داوران‌مان در صحنه‌های مسابقات هستیم. این افتخاراتی که اخیراً نصیب داوری‌مان شده، برای‌مان تجربه قدیمی بوده و البته بسیار گرانسنگ و ارزشمند است.

وی افزود: از همین‌جا به داورانی که در مسابقات زحمت می‌کشند، تبریک می‌گویم. ناملایماتی از سوی افرادی می‌بینیم اما با بزرگواری دوستان، داوران ما از همه مسائل عبور می‌کنند و از نقدهایی که گفته می‌شود با صبوری عبور می‌کنند تا به تجربیات خود اضافه کنند. مهم این است که حضورشان در عرصه بین‌المللی جواب این ناملایمتی‌ها را می‌دهد.

اسدی  عنوان کرد: از سوی دیگر شاهدیم که کمیته و دپارتمان داوری، سعی خودش را می‌کند و از این ساختارهای سیاستگذار و اجرایی هم تشکر می‌کنم. البته اسپانسر نیز سال خوبی را از ابتدای کار شروع کرد. مسئله‌ای که برایم جالب بود، علاقمندی اسپانسر در این موضوع است. هرجا در صحنه‌ای که داوران درگیر هستند، اسپانسر نیز کمک می‌کند. این جای تقدیر دارد.

دبیرکل فداسیون فوتبال اظهار داشت: یک نکته به عنوان پیشنهاد می‌گویم که شاید جزو مهم‌ترین نیازهایی است که در حوزه داوری وجود دارد و به کاهش اشتباهات داوری کمک می‌کند. اگر به این سمت برویم که بخواهیم در هر هفته داوران برتر را انتخاب کنیم و البته این اتفاق ارزشمند بوده و در هفته‌های قبل نیز رخ داده، باید یکسری نیازهای حداقلی در این حوزه را نیز حل کنیم. چند مشکل هم بیشتر نیست. به عنوان مثال تهیه ساعت‌های پولار که جزو مسائل حداقلی است یا تبلت‌هایی که معمولاً استفاده می‌شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: برنامه‌هایی توسط دپارتمان و کمیته داوران طراحی شده اما من به عنوان یک پیشنهاد می‌گویم، ما 240 بازی در لیگ برتر داریم و اگر 3 صحنه مشکوک در هر بازی داشته باشیم، این یک فیلد آموزشی می‌شود. همیشه نباید این طور باشد که فیلدهای آموزشی را از خارج کشور بیاوریم. هر کدام از این صحنه‌ها 15 ثانیه مورد بررسی قرار بگیرد، چیزی حدود 720 صحنه می‌شود و اگر روی هر صحنه، یک تحلیل نیم‌صفحه‌ای داشته باشیم، هر سال می‌توانیم 350 صفحه کتاب آموزش داوری منتشر کنیم.

وی تاکید کرد: اگر این تبلت‌ها را طوری سازماندهی کنیم که در دست همه داوران باشد و همه از آن استفاده کنند، صحنه‌های مهم داوری ملکه ذهن داوران ما می‌شود و این باعث می‌شود در صحنه‌های کوتاه که در بازی‌ها رخ می‌دهد، داوران بهترین تصمیم را بگیرند و داوری‌مان دچار یک پیشرفت عظیم شود. می‌توانیم بر روی این  پیشنهاد که خام است، مطالعه بیشتری داشته باشیم. اگر به این سمت برویم، مشکلات سخت‌افزاری‌مان تا حدود زیادی حل می‌شود و داوران هم کمتر دچار مشکل قضاوت خواهند شد.

اسدی گفت: من از همه داوران تشکر می‌کنم و امیدوارم همه سلامت باشند. در بحث مسافرت‌هایی که داوران دارند، چند اتفاق ناگوار رخ داده که از طرف تاج، ساکت،‌کمیته و دپارتمان‌های فدراسیون فوتبال فوت آن عزیز را تسلیت می‌گویم. ما در هیئت رئیسه نیز برنامه‌ای داریم تا فکری در بحث هزینه‌های این دوستان داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *