تغییر در سیستم چیدمان داوری فوتبال

حسن کامرانی فر کمک داور

به گزارش سایت داوران، حسن کامرانی‌فر ۲۸ مهر ماه در سفر به شهرکرد در دوره داوری فوتبال، با اشاره به اینکه تغییراتی در سیستم چیدمان داوری در سطح کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: این سیستم براساس عملکرد داوران بوده و سعی شده که هر داوری که دارای عملکرد بهتری باشد، از آن نهایت استفاده را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اظهارنظر در مورد داوری‌ها و عملکرد در دپارتمان زمان‌بر است، افزود: این رقابت میان داوران به وجود آمده است که امیدواریم تغییرات در قضاوت‌های داوری با گذشت زمان، مشخص شود.

کامرانی‌فر با اشاره به اینکه در حال حاضر یک تیم جوان برای داوری در کشور در حال مهیا شدن است، گفت: امیدواریم این تیم داوری بتوانند با تجربیاتی که از فیفا کسب می‌کند و همچنین هم سو با دپارتمان داوری، با سرعت بالایی برای قضاوت‌های بیشتر گام بردارند.

وی افزود: امیدواریم با تصمیماتی که در مورد برداشت تیم‌ها از خطاها و سایر اتفاقاتی که در زمین می‌افتد، داوران بتوانند شرایط بهتری را برای قضاوت انتخاب کنند.

کامرانی‌فر با اشاره به وضعیت داوری‌های ۹ هفته اول لیگ برتر و حضور نداشتن در میان داوران به مدت چهار هفته، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت نسبت به گذشته مطلوب بوده است که بایستی کارشناسان فوتبال در این باره اظهار نظر کنند و تلاش می‌شود وضعیت بهتر شود.

وی با اشاره به انتخاب آقایان فغانی، سخندان و منصوری به عنوان برترین‌های داوری در آسیا، گفت: این اتفاق بسیار خوبی برای فوتبال کشور است و ضمن تبریک به مسئولین فدراسیون فوتبال و مسئولین کمیته داوران در گذشته و حال که زحمات زیادی کشیده‌اند، امیدواریم انگیزه‌ای برای داوران جوان، به منظور کار کردن بهتر باشد و این افراد را به عنوان الگوهای داوری انتخاب کنند.

او افزود: دوره‌های آموزشی بسیاری برای داوران فوتبال، فوتسال ساحلی و سایر رشته‌ها در بخش آقایان و خانم‌ها انجام شده است که بایستی تلاش بیشتری انجام شود و این دوره‌ها نیز افزایش داشته باشند.

کامرانی‌فر استعدادیابی و استفاده از تجربیات پیشکسوتان در داوری‌ها و پیشرفت در داوری‌ها، برگزاری اتاق فکر و همچنین انجام شدن سیستم آموزشی و ارزیابی داوران کشور از طرف استان‌ها را از برنامه‌های سال جاری دانست.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: داوران چهارمحال و بختیاری برای رقابت با سایر استان‌ها، باید تلاش و تمرین بیشتری انجام دهند که امیدواریم برای این داوران هم شرایط بهتری فراهم شود که فراهم شدن این شرایط، منوط به عملکرد و توانایی‌های داوران استان است و یکی از داوران استان در این دوره نیز، داور برتر آسیا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *