سخندان: امیدوارم اولین تیم داوری ایران در جام جهانی باشیم

رضا سخندان
رضا سخندان

به گزارش سایت داوران، کمک‌داور بین‌المللی فوتبال گفت: برای رسیدن به جام جهانی تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

رضا سخندان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخاب تیم داوری ایران به عنوان بهترین تیم داوری در سطح آسیا اظهار کرد: خوشبختانه توانستیم جواب زحماتی که در این چند سال اخیر کشیده‌ایم را ببینیم و به عنوان بهترین تیم داوری در آسیا معرفی شویم. قطعا تیم داوری ما از لحاظ آمادگی، شرایط خوبی را داشت و توانست موفقیت‌های زیادی را کسب کند.
وی اضافه کرد: در این چند وقت اخیر فینال جام ملت‌های آسیا، جام باشگاه‌های جهان و فینال المپیک را قضاوت کردیم که این موضوع نشان می‌دهد توانسته‌ایم پیشرفت خوبی را داشته باشیم.
سخندان خاطرنشان کرد:‌ قبل از المپیک، فیفا بر عملکرد ما نظارت داشت و در حال حاضر فیفا برنامه‌های زیادی برای تیم داوری ما دارد که بتواند این آمادگی ما را حفظ کند.
کمک‌داور بین‌المللی عنوان کرد: برای هر داوری قضاوت در جام جهانی افتخار بزرگی محسوب می‌شود. تمام تلاش خود را خواهیم کرد که در این مدت باقی مانده بتوانیم برای مسابقه‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انتخاب شویم تا برای نخستین بار تیم داوری از ایران در جام جهانی قضاوت کند.
وی درباره انگیزه داوران برای رسیدن به جایگاه‌های بالاتر تصریح کرد: داوران زیادی در سطح کشور داریم که می‌توانند به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنند. قطعا کار ما از این به بعد سخت خواهد شد ولی با این حال داوران انگیزه بالایی را برای قضاوت دارند تا بتوانند در سطح بین‌المللی قضاوت خوبی را داشته باشند و به افتخارآفرینی‌های خوبی دست پیدا کنند.
سخندان تصریح کرد: در حال حاضر تمرین‌های آمادگی جسمانی خود را دنبال می‌کنیم تا بدون مشکل برای حضور در مسابقه‌های جام جهانی آمادگی خود را حفظ کنیم ولی تنها مشکلی که در مدت اخیر داریم، نبود هماهنگی بین مسئولان است.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان بعد از این موفقیت کمی حمایت خود را از داوران انجام دهند زیرا داوران در این مدت اخیر یکی از قشرهای مظلوم جامعه هستند. در حال حاضر با توجه به اینکه در سطح بین‌المللی قضاوت خود را دنبال می‌کنیم امیدوارم مربی‌ای تخصصی را داشته باشیم تا بتوانیم با آمادگی کامل برای حضور در مسابقه‌ها شرکت کنیم.
او در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر به غیر از شغل داوری، هم من و هم آقای فغانی و آقای منصوری در ارگان‌های مختلف در حال فعالیت هستیم و تمام هماهنگی‌ها را با این ارگان‌ها انجام داده‌ایم. خوشحالم که توانسته‌ایم برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم. امیدوارم در آینده داوران زیادی از ایران در سطح بین‌المللی قضاوت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *