استفاده داوران لیگ برتر از سیستم رادیویی برای اولین بار

پیام حیدری

به گزارش سایت داوران، بعد از مدت‌ها، بالاخره هدست مخصوص داوران برای اولین بار در بازی امشب پرسپولیس و نفت مورد استفاده تیم داوری این مسابقه قرار گرفت.

امروز بعدازظهر در یکی از بازی‌های هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، دو تیم پرسپولیس و نفت تهران در ورزشگاه آزادی و به قضاوت آقای پیام حیدری به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در پایان با سه گل به سود شاگردان برانکو خاتمه یافت.

نکته ویژه این بازی اما استفاده تیم داوری از هدست مخصوص داوران برای نخستین بار بود. این هدست‌های رادیویی که بالاخره بعد از مدت‌ها توسط فدراسیون فوتبال خریداری شده و در اختیار داوران گذاشته شده است، امروز در بازی پرسپولیس و نفت استفاده شد تا داوری فوتبال ایران با در اختیار داشتن این امکانات روز دنیا، یک قدم به حرفه‌ای‌تر شدن نزدیک شود.

سیستم رادیویی داوران اتفاقاً امروز در یک صحنه از بازی به کمک تیم داوری آمد و بعد از سوت اشتباه داور وسط در صحنه خطای هند بازیکن پرسپولیس، علی صفایی داور چهارم مسابقه که تسلط خوبی در آن صحنه داشت، توانست با راهنمایی کردن داور وسط که از طریق هدست مخصوص داوران انجام شد، این اشتباه را تصحیح کند.

بدون شک در ادامه مسابقات لیگ، این سیستم رادیویی کمک بسیار زیادی به کاهش اشتباهات داوری و بهبود عملکرد داوران لیگ خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *