نمی دانم علت تصمیم عجیب کمیته داوران چیست

قضاوت مسعود مرادی در شهرآورد

به گزارش سایت داوران، مسعود مرادی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان در مورد لزوم حمایت از حسن کامرانی فر رئیس دپارتمان داوری اظهار کرد: کامرانی فر جوان است و به حمایت همه جانبه مسئولان و پیشکسوتان داوری نیاز دارد، وی باید با کمیته داوران هماهنگ باشد تا مشکلات گذشته به وجود نیاید.

وی افزود: باید دست به دست هم بدهیم و کامرانی فر را کمک کنیم تا در مدیریت داوری کشور موفق شود،اگر حمایت های لازم صورت بگیرد به طور حتم وی می تواند تحول خوبی در داوری فوتبال ایران ایجاد کند.

مرادی در خصوص سپردن قضاوت دیدارهای جام حذفی و لیگ برتر به داوران جوان گفت: در این زمینه صد در صد کار درستی انجام شده است، وقتی صحبت از جوان گرایی می شود اهالی فوتبال به یاد مربیان و بازیکنان می افتند در حالی که همه در برابر جوان گرایی در داوری جبهه می گیرند.

وی ادامه داد:همان طور که کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال کشورمان دست به تغییر و تحولات خوبی زد و همچنین تیم های لیگ برتری توانستند بازیکنان و مربیان جوان و مستعدی را به فوتبال کشور معرفی کنند، ما نیز می توانیم شاهد قضاوت داوران تازه نفس و با استعداد در جام حذفی و لیگ برتر باشیم زیرا همین جوانان هستند که می توانند آینده بهتری برای ورزش به ویژه فوتبال ما رقم بزنند.

کارشناس و ناظر داوری همچنین درباره داور ژاپنی دیدار تیم های ملی ایران و کره جنوبی عنوان کرد:ریوجی ساتو داور با تجربه و خوبی است که امیدوارم روز سه شنبه بتواند بهترین قضاوت خود را داشته باشد.بازیکنان تیم ملی باید تمام تمرکز خود را روی پیروزی مقابل کره جنوبی بگذارند و از ایجاد حاشیه و اعتراض به داور مسابقه خودداری کنند تا با توکل بر خدا سه امتیاز این دیدار حساس را به مردم عزیز کشورمان هدیه بدهند.

مرادی سپس با انتقاد از جا به جایی اسامی در لیست داوران بین المللی معرفی شده به فیفا تصریح کرد: تصمیم کمیته داوران مبنی بر معرفی محمدرضا ابوالفضلی به جای محمدرضا منصوری چندان قابل دفاع نیست، ما نباید انگیزه را از داوران خوبی که شایستگی خود را ثابت کرده اند بگیریم البته عملکرد ابوالفضلی قابل تقدیر است اما نظر کارشناسی من این است که تصمیم عجیب دوستان اصلا قابل هضم نیست.

عضو پیشین کمیته داوران افزود: ما باید به کمک داوری که در المپیک قضاوت کرده انگیزه بدهیم و این کار فقط با پرداخت پاداش و جایزه صورت نمی پذیرد،منصوری در تیم داوری فغانی که فینال المپیک ریو را هم قضاوت کرده بودند به عنوان کمک داور حضور داشته و به نظر من معرفی وی به عنوان نفر سوم کمک داوران بین المللی نوعی کج سلیقگی بوده است.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا چنین جا به جایی های عجیبی رخ نمی دهد، واقعا نمی دانم افرادی که در کمیته داوران حضور دارند و این تصمیم عجیب را گرفته اند پیش خود چه فکری کرده اند.البته شاید اعضای کمیته داوران برای این اقدام خود دلایل منطقی داشته باشند که ما از آن آگاه نیستیم. امیدوارم جهت آگاهی جامعه فوتبال و داوری کشور دلایل قانع کننده ای از سوی اعضای کمیته ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *