توضیحات دپارتمان داوری در خصوص انتخاب فغانی برای دیدار تراکتور

حسن کامرانی فر کمک داور

به گزارش سایت داوران، حسن کامرانی فر در گفت و گویی در رابطه با انتخاب علیرضا فغانی برای دیدار سایپا-تراکتورسازی با وجود حساسیت هواداران تبریزی اظهار داشت: هواداران تراکتور جزو هواداران خوب فوتبال ما هستند. طبق مشاهدات من در دوره داوری هواداران تبریزی همیشه معمولا مهربان و به هر لحاظ که بگوییم خیلی خوب هستند. مطمئنم که آنها با گذشت خود خیلی اشتباهات را فراموش می کنند.

وی افزود: از سویی فغانی داور بزرگ فوتبال ماست که افتخارات زیادی را کسب کرده است. باید به این موضوع می کردیم که فاصله ها بین تیمها و داوران کم شود. این یکی از سیاست های ماست که فاصله بین داوران و باشگاهها از بین برود. من مطمئنم که هواداران واقعی تبریز مخالفتی با انتخاب فغانی برای این بازی ندارند. گذشته ها گذشته است و باید به آینده فکر کنیم.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال تصریح کرد: باید هر طوری شده از فوتبال لذت ببریم. بالاخره باید این اتفاق می افتاد و  فغانی برای تراکتورسازی بعد از اتفاقات روز پایانی لیگ چهاردهم سوت می زد. با شناختی که از مردم تبریز و هواداران تراکتورسازی دارم، مطمئنم هیچ اتفاق بدی در این مسابقه رخ نمی دهد.

وی همچنین درباره انتخاب داور ژاپنی برای دیدار ایران و کره جنوبی گفت: ریوجی ساتو، داوری است که فردا بازی ایران و کره را قضاوت می کند. او کاندیدای حضور در جام جهانی است و یکی از 7 داوری محسوب می شود که برای حضور در روسیه کاندیدا شده اند. این داور در تورنمنت های بزرگی قضاوت کرده است و اصلا اینطور نیست که ما فکر کنیم به نفع کره سوت می زند.

کامرانی فر در پایان افزود: همانطور که برای تیمها این مسابقات انتخابی جام جهانی محسوب می شود، برای داوران نیز حالت انتخابی دارد. ساتو فوق العاده باتجربه است و مطمئنا مثل بازی ایران و قطر اجازه نمی دهد که فضای بازی ملتهب شود. ما هم نباید به اینکه این داور اهل کدام کشور است، فکر کنیم. در مجموع امیدوارم ملی پوشان و مربیان ما شرایط مسابقه را درک کرده و مسائل اخلاقی را رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *