جهانیان توانمندی داوران فوتبال ایران را قبول دارند، اما خودمان نه!

مسعود مرادی

به گزارش سایت داوران به نقل از فارس، مسعود مرادی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر جفای زیادی در حق داوران فوتبال کشورمان صورت گرفت و آنها به طور مداوم تحت هجمه‌های مختلف بودند.

وی افزود: متاسفانه در این سال‌ها شاهد بودیم که برخی از مدیران باشگاه‌ها و مربیان تیم‌های مختلف شکست‌ها و ناکامی‌های خود را به گردن داوران می‌انداختند.

این پیشکسوت که در کارنامه خود عنوان بهترین داور فوتبال سال آسیا را هم دارد، تصریح کرد: به عنوان نمونه چندین بار شاهد بودیم، تیمی که یک بر صفر و از روی نقطه پنالتی بازی را به حریف خود واگذار کرده، مربی آنها در کنفرانس مطبوعاتی و یا مصاحبه با رسانه‌ها می‌‌گفت ما باید پیروز می‌شدیم و داور در دقیقه نود به اشتباه پنالتی گرفته است.

مرادی گفت: هیچ کس هم به این مربی نگفت که اگر آن پنالتی هم گرفته نمی‌شد، بازی صفر بر صفر و مساوی به پایان می‌رسید و شما برنده نبودید.

وی بیان داشت: از سوی دیگر چندین سال شاهد بودیم که برای شهرآورد تهران و مسابقه استقلال و پرسپولیس از خارج دارور می‌آوردند و آن زمان بارها تاکید کردیم که داوران ما به مراتب بهتر از خارجی‌ها قضاوت می‌کنند.

مسعود مرادی با اشاره به حضور تیم داوری از ایران در مسابقات المپیک ریو و قضاوت دیدار نهایی توسط این تیم گفت: در حال حاضر جهانیان توانمندی و ظرفیت‌ها و استعداد داوران ایرانی را قبول دارند،‌ اما ما در داخل به آنها اعتقاد نداریم.

وی افزود: هیچکس منکر اشتباهات داوری نیست و انسان در عملکرد خود خطا می‌کند، اما اگر این خطا سهوی بوده و عمدی در کار نباشد، نمی‌توان به خطاکار توهین کرد.

این پیشکسوت داوری ادامه داد: وقتی فضای ورزشگاه‌های ما مسموم می‌شود و مربیان و بازیکنان دو تیم از ابتدا منتظر اشتباه داور هستند تا اعتراض کنند، معلوم است که تمرکز تیم داوری برهم خورده و نمی‌توانند به درستی قضاوت کنند.

مرادی اظهار داشت: ما باید از داوران حمایت کرده و اگر اشتباهی هم دارند، به طریقه صحیح و با برگزاری دوره‌های آموزشی و کلاس‌های داوری برطرف کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *