اختلافی بین دپارتمان و کمیته داوران فوتبال نیست

حسن کامرانی فر در دیدار پرسپولیس تراکتور سازی

به گزارش سایت داوران،حسن کامرانی‌فر درباره انتخابش به عنوان رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، اظهار کرد: از فدراسیون که این اعتماد را با وجود شرایط سنی به من کرد، ممنونم. ما کار جدیدی را در دپارتمان شروع کرده‌ایم و به دنبال اصلاحاتی برای داوری هستیم. خوشحالم که در شروع این حرکت حمایت همه را می بینم و انرژی می گیرم.

داور سابق فوتبال ایران درباره شعارهایی که در جریان بازی علیه داوری داده می‌شود، گفت‌: خودم زمانی که قضاوت می‌کردم خیلی وقت‌ها متوجه شعارها نمی‌شدم، چون تمام تمرکزم بر روی بازی بود و اتفاقات بیرون از زمین را نمی دیدم.

رییس دپارتمان داوری در ادامه خاطر نشان کرد: داوری ما الگویی ندارد و هر کسی به سبک خودش عمل می‌کند. من در درجه اول به فکر ساخت الگو هستم و می‌خواهم آن را در کشور پیاده کنم.

کامرانی فر با حضور در برنامه ” ورزش و مردم ” درباره شائبه اختلاف بین کمیته‌ داوران و دپارتمان داوری، توضیح داد: کلیه کارهای اجرایی زیر نظر دپارتمان است و ما مستقیم زیر نظر دبیر کل فعالیت می‌کنیم. برداشتی که از اختلاف بین دپارتمان و کمیته‌ داوران است به گذشته باز می‌گردد. در حال‌ حاضر ارتباطات خوبی بین کمیته‌ داوران و دپارتمان وجود دارد.

وی ادامه داد: هر موضوعی که نزد اصفهانیان مطرح می‌کنم پذیرفته می‌شود و او به من اطمینان کرده است. من اگر در دپارتمان به دنبال حاشیه‌ها باشم به کار اصلی‌ام نخواهم رسید. ما در دپارتمان با تشکیل گروهی متشکل از جوانان به دنبال کار بزرگی هستیم. درباره پرداخت دستمزدها هم باید بگویم که این موضوع باید در هیات رییسه تصویب شود و خوشبختانه دو نفر از اعضای هیات رییسه از داوران خوب کشورمان بودند و قطعا اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

رییس دپارتمان داوری با بیان این که در ۲۰ روز اخیر پیشکسوتان به دپارتمان آمده‌اند، گفت‌: افرادی که تا چندین سال در دپارتمان حاضر نشده بودند در چند روز اخیر نزد ما آمدند و ما این پتانسیل‌ را ایجاد کرده‌ایم که از توانایی تمامی افراد استفاده کنیم. کار گروهی برای آنالیز بازی‌ها تشکیل داده‌ایم و تمام بازی‌ها را آنالیز می‌کنیم. من آمده‌ام تا با صداقت کار کنم. اگر اشتباهی هم صورت بگیرد آن را رسانه‌ای خواهم کرد. معتقدم که پنهان کاری به داوری ضربه می زند.

کامرانی فر درباره انتخاب فغانی، سخندان و منصوری برای داربی ۸۳، خاطرنشان کرد: این بهترین تیم داوری ماست که برای داربی انتخاب کرده‌ایم. آنها ثابت کرده‌اند که توانمند هستند و من مطمئن هستم که بهترین عملکردشان را در بازی امروز خواهند داشت. فغانی الگوی همه داوران است و قطعا تا جام جهانی ۲۰۲۲ قضاوت خواهد کرد. ما همچنین در آینده ای نزدیک بیشترین داوران الیت را در آسیا خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: دوست دارم داوران با شجاعت کامل قضاوت کنند و تحت تاثیر تماشاگران و شرایط تیم‌ها قرار نگیرند. دپارتمان هم از قضاوت شجاعانه داوران دفاع می‌کند. ما به دنبال یک نواختی و ثبات در داوری هستیم و معتقدیم که این ثبات بهترین عملکرد را در پی خواهد داشت. امیدوارم که تیم‌ها نیز با ما همکاری کنند و فشار نیاورند. قبول دارم که کم تجربه هستم، اما با همراهی همه امیدوارم داوری ایران را به پیشرفت برسانم.

رییس دپارتمان داوری هم‌چنین از برداشتن سیستم قضاوت نوبتی خبر داد و گفت‌: با آمدن من این سیستم حذف شده است و هر کسی که خوب قضاوت کند، باز هم به او قضاوت سپرده خواهد شد و هر کسی هم که مشکل و ایرادی داشته باشد آن را با یکدیگر حل خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *