واکنش کارشناس داوری به اظهارات کاپیتان پرسپولیس

رضا غیاثی

سیدرضا غیاثی در گفت و گویی در مورد اظهارات سیدجلال حسینی مدافع  ملی‌پوش پرسپولیس که گفته اگر نتواند ثابت کند خطای پنالتی روی بازیکن تراکتورسازی انجام داده‌ام هرچه حقش است به او می‌گویم، گفت: ایشان علیه من موضع گرفته و گفته که نباید می‌گفتم که داور پنالتی تیم تراکتورسازی را ندیده است من به سیدجلال حسینی به عنوان یک بازیکن با اخلاق و ملی احترام زیادی قائل هستم و ایشان باید بداند که نه تنها من بلکه تمامی کارشناسان داوری وقتی عملکرد داوری یک مسابقه را ارزیابی می‌کنند در واقع عملکرد داور را نقد می‌کنند نه عملکرد بازیکنان را. من هم در این مسابقه داور را نقد کردم نه رفتار مدافع پرسپولیس را.
وی ادامه داد: من به عنوان کارشناس داوری اصلا کاری به رفتار بازیکنان ندارم و رفتار آنها در زمین مسابقه به بنده ارتباطی پیدا نمی‌کند بلکه افراد دیگری هستند که رفتار بازیکنان را در زمین نقد و ارزیابی می‌کنند.
رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد انتخاب علیرضا فغانی به عنوان داور دربی 83 گفت: فغانی بازی‌های حساس و مهم بین‌المللی مثل فینال جام ملت‌های آسیا، فینال جام باشگاه‌های جهان و فینال فوتبال المپیک را قضاوت کرده است. بنابراین وقتی چنین داوری در کشورمان داریم او باید دربی را قضاوت کند. دربی متعلق به برترین داور کشور است.همان‌طوری‌که ترکی هم این بازی را قضاوت کرده است.
غیاثی افزود: باید همه به فغانی کمک کنیم تا بتواند این بازی را هم مثل مسابقات مهمی چون فینال المپیک خوب سوت بزند. مربیان، بازیکنان و مسئولان باشگاه‌ها و حتی هواداران نباید اشتباه‌های گذشته او را یادآوری کنیم و به رخش بکشیم. رسانه‌ها نیز نباید برایش پرونده‌سازی کنند و بگویند که در فلان بازی در فلان سال اشتباه کرده است. همه باید کمکش کنیم.
غیاثی در مورد اینکه اما مسئولان فدراسیون فوتبال اکنون اشتباه بنجامین ویلیامز داور استرالیایی در بازی با عراق را به رخش می‌کشیم گفت: این کار هم درست نیست. چرا یادمان می‌رود که همین داور استرالیایی در عربستان یک پنالتی تیم عربستان را ندید و ناخواسته به سود ما قضاوت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *