انتقاد تند کارشناس داوری فوتبال ایران از کی روش

هادی دزفولی
هادی دزفولی در گفت‌وگویی، در مورد انتقاداتی که از سوی سرمربی و مسئولان تیم ملی فوتبال ایران به انتخاب بنجامین ویلیامز برای قضاوت دیدار ایران و ازبکستان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 می‌شود، گفت: نمی‌توانم در این مورد نظری بدهم به دلیل اینکه  یک داور همیشه سعی می‌کند که در پایان مسابقه برنده باشد و چه مشکلی می‌تواند با یک تیم داشته باشد. کارلوس کی‌روش دندان فدراسیون را شمرده است که چنین حرف‌هایی را می‌زند.  او مربی خوبی است اما اگر صفایی‌فراهانی یا محمد دادکان در فدراسیون فوتبال بودند آیا باز هم می‌توانست آنقدر قلم‌فرسایی کند. ویلیامز یک داور استرالیایی است و فکر نمی‌کنم داوران استرالیایی غرضی داشته باشند.
وی در مورد اینکه آیا می‌توان گفت این داور مشکلی با ایران دارد یا می‌خواهد  انتقاداتی که بعد از بازی با عراق در جام ملت‌ها از او شد را تلافی کند، تصریح کرد: او چه پدر کشتگی با ما دارد. شاید اگر داور از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود به دلیل حس ناسیونالیستی که آنها دارند می‌شد کمی‌ بدبین بود اما داوران استرالیایی چه مشکلی می‌توانند با ما داشته باشند.
کارشناس مسائل داوری در ادامه یادآور شد: انتخاب داور سریلانکایی برای بازی ایران و قطر درست نبود چراکه داور در اندازه قضاوت این بازی نبود. می‌شد داور ژاپنی برای این بازی انتخاب می‌کرد. کشور سریلانکا چنین جمعیتی به خود ندیده است. کشور استرالیا فرهنگ غنی دارد و نمی‌توان این مسائل را مطرح کرد.
وی در مورد حمایت فدراسیون از نظرات کی‌روش بر علیه ویلیامز، تصریح کرد: نمی‌توانم در این مورد نظری بدهم اما گذشت زمان می‌تواند در این مورد قضاوت درستی داشته باشد. نباید قصاص قبل از جنایت کرد.
دزفولی در مورد اینکه آیا این انتقادات می‌تواند باعث تغییر نظر مسئولان برای انتخاب داور دیگری شود،‌ اظهار داشت:  فکر نمی‌کنم تاثیری روی نظر مسئولان داشته باشد. شاید اگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس چنین کاری می‌کردند با توجه به توان مالی و نفوذی که دارند می‌توانستند به نتیجه برسند اما بعید می‌دانم ما بتوانیم تغییر در تصمیم مسئولان به وجود بیاوریم. این مثل اعتراضاتی است که در ایران به انتخاب داور می‌شود ما کمیته یا دپارتمان داوری برای حفظ استقلال خودش در تصمیم گیری توجهی به اعتراض‌ها نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *