خسروی: پیش داوری کنیم، از حالا بازنده‌ایم

علی+خسروی

درباره  انتخاب بنجامین ویلیامز به عنوان داور بازی ایران و ازبکستان اینطور توضیح می دهد: واقعیت این است که آقای شمس الماعدین، رییس دپارتمان داوری آسیا می توانست این انتخاب را انجام ندهد. اعتراض به انتخاب یک داور باید توسط مسئولان داوری کشور، خواه کمیته داوران وخواه دپارتمان داوری صورت بگیرد. این اعتراض از طریق ایمیل یا نامه نگاری به صورت رسمی انجام می شود و نباید در این ماجرا لج و لجبازی صورت گیرد.
کی روش سوار موج نشود
او صحبت هایش را اینطور ادامه می دهد: کی روش نباید روی این موج سوار شود؛ چراکه ممکن است صحبت هایی که مطرح می شود، روی عملکرد داور بازی ایران و ازبکستان تاثیر بگذارد. این مسائل را باید دوستانه حل کرد.
انتخاب بنجامین به خاطر کمبود داور نیست
برخی بر این باورند که آسیا داوران مطرح زیادی از شرق آسیا ندارد که قضاوت بازی ایران و ازبکستان را به آنها بسپارد. خسروی اما نظر دیگری دارد: اتفاقا نظرم این است که کمیته توسعه داوری در آسیا خوب کار کرده است. این کمیته داوران را از 20 سالگی زیر نظر گرفته و حالا داوران جوان خوبی را تربیت کرده است. از کشور خودمان هم داورانی هستند که زیر نظر قرار گرفتند، نفراتی مثل موعود بنیادی فر، پیام و بیژن حیدری. یا همین داوری که دیروز برای ما در مصاف با چین سوت زد، نیز از همین داوران است. در انتخاب ویلیامز قطعا بحث کمبود داور مطرح نیست.
پیش داوری کنیم، از حالا باخته ایم
خسروی در بخش دیگری از صحبت هایش به کارلوس کی روش یک پیشنهاد می دهد: امیدوارم آرین قاسمی عزیز، مترجم کی روش این پیشنهاد مرا برای او ترجمه کند. تیم ما نیاز به یک مشاور خوب داوری دارد، کسی که خودش در میادین بین المللی قضاوت کرده باشد و باید اجازه دهیم آن فرد در امور داوری دخالت کند. ما یک ماه دیگر با ازبکستان بازی داریم، هر داوری که قرار است این بازی را سوت بزند، باید بگذاریم کارش را انجام دهد. اگر پیش داوری کنیم، بازی را از حالا باخته ایم.
این رفتارها روی داور تاثیر می گذارد
او بیان می کند: بنجامین ویلیامز داور خوبی است و اگر از حالا بخواهیم این رفتارها را انجام دهیم، روی تصمیمات او تاثیرگذار می شود. یادم هست زمانی که قضاوت می کردم یک بازی در لیگ یک میان شموشک نوشهر و ابومسلم بود که مرحوم درویش مدیرعامل شموشک اعلام کرد اگرخسروی داور باشد، ما در زمین حاضر نمی شویم. اتفاقا آقای دادگان لجبازی کرد و مرا به نوشهر فرستاد و شموشکی ها به زمین نیامدند. بعدها گفتند چرا اینقدر اصرار شد تا خسروی داور باشد؟ می خواهم بگویم ما می توانیم از طریق مراجع رسمی کشور، حتی تلفنی و تلگرامی اعتراض خودمان را به قضاوت ویلیامز نشان دهیم اما نباید از الان این ذهنیت را ایجاد کنیم که ویلیامز علیه ایران سوت می زند.
هیچ داوری عمدی سوت نمی زند
خسروی صحبت هایش را اینطور به پایان می برد: ما باید سودی که از داوری می بریم را نیز حساب کنیم. همین دیروز هیچ کس از داور مسابقه به خاطر پنالتی که علیه ما نگرفت، تشکر نکرد. شاید همین ویلیامز بهترین قضاوت را داشته باشد. اعتقاد دارم هیچ داوری در دنیا عمدی سوت نمی زند و بی تردید اشتباه هم برای همه پیش می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *