کارت زرد جنجالی ترکی در شرق آسیا

ترکی

تصمیم عجیب محسن ترکی در جریان دیدار روز سه شنبه ژاپن و تایلند بازتاب زیادی پیدا کرده است.

ترکی در جریان این دیدار که با پیروزی ژاپن همراه شد کارت زرد عجیبی را به بازیکن شماره 6 ژاپن نشان داد. در اواسط بازی بازیکن ژاپن که معتقد بود توپ بازی شرایط مناسبی ندارد، توپ را با دست برداشت و این موضوع را به اطلاع محسن ترکی رساند تا داور این دیدار مجددا توپ بازی را بررسی کند. ترکی اما در عکس العملی عجیب بعد از آنکه توپ را بررسی کرد خواهان ادامه بازی شد و در تصمیمی عجیب بازیکن شماره 6 ژاپن را با کارت زرد جریمه کرد تا نیمکت نشینان ژاپن نسبت به تصمیم بحث برانگیز او واکنش نشان دهند.

ترکی که با قضاوت دیدارهای بین المللی در شرق آسیا شخصیتی شناخته شده است، همواره عملکرد او در مسابقات بین المللی با واکنش رسانه های شرق آسیا همراه بود. هر چند دلیل این تصمیم ترکی هنوز مشخص نیست اما عملکرد او و استفاده از کارت زرد در واکنش به اعتراض نسبت به توپ بازی با واکنش سرمربی تیم ملی ژاپن و رسانه های مختلف همراه شده است.

یک سایت چینی با انتشار تصاویری از این تصمیم ترکی با یادآوری دیداری که ترکی بارها از کارت زرد خود برای جریمه بازیکنان استفاده کرده بود او را “کینه جوی چینی” معرفی کرد. این رسانه چینی در ادامه در نقد عملکرد ترکی نوشت که او دچار مشکلی به نام “سندروم استفاده از کارت” است و به همین دلیل مرتبا از کارتهای خود در جریان بازی استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *