ازبکستان – ایران بازی خداحافظی ویلیامز؟

بنجامین ویلیامز

خبر خداحافظی ویلیامز مربوط به یکی دو ماه پیش است. زمانی که او با قضاوت بازی تیم های یوونتوس و تاتنهام از رقابت های باشگاهی خداحافظی کرد. با این حال دوران حرفه ای او در زقابتهای ملی به اتمام نرسیده. اگرچه اخبار تایید نشده حکایت از این دارند که او در بازی ازبکستان – ایران از قضاوت خداحافظی می کند.
علیرضا فغانی، داور بین المللی در این باره به “ورزش سه” می گوید: ویلیامز در کلاس های قطر به من گفت امسال از داوری خداحافظی می کنم و زمانی که به ایران بازگشتیم خبر خداحافظی اش را شنیدیم. نمی دانم که او از قضاوت خداحافظی کرده یا نه اما اگر قضاوت او در بازی ایران و ازبکستان به فدراسیون اعلام شده باشد یعنی اینکه همچنین به کارش ادامه می دهد.
این در حالی است که علی خسروی، داور بازنشسته فوتبال ایران در این باره چنین گفته است: من انتخاب ویلیامز را تکذیب می‌کنم. چرا که هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را اعلام نکرده است. اگر عده‌ای در استرالیا دیده‌اند این داور به سفارت ازبکستان رفته، دلیل نمی‌شود. هیچ‌وقت ای اف سی ، 40  روز قبل از بازی داور را اعلام نمی‌کند. بنجامین ویلیامز بعد از جام ملتهای آسیا بازی بزرگی را قضاوت نکرده و در یک سال اخیر هم بازی مهمی را در آسیا قضاوت نکرده است. عقل سلیم حکم می‌کند که به هیچ عنوان ما داور بازی ایران و ازبکستان را بنجامین ویلیامز ندانیم.
*خداحافظی از رقابتهای باشگاهی
با این حال علت عدم قضاوت ویلیامز در ماه های گذشته به این دلیل بوده است که او تنها دیدار های ملی را قضاوت می کند و از مسابقات باشگاهی خداحافظی کرده است.
در مراسمی که فدراسیون استرالیا به مناسبت خداحافظی ویلیامز به عنوان یک داور بین المللی برگزار کرده این داور ابراز داشته که تا پایان ماه دسامبر در صحنه قضاوت های ملی حاضر خواهد بود.این بدین معناست که خبر کی روش درباره قضاوت دیدار ازبکستان- ایران احتمالا درست است. این داور استرالیایی که  با تصمیم سرنوشت ساز خود در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا نتیجه دیدار ایران و عراق را تغییر داد و تصمیمش منجر به حذف تیم ملی از این رقابت ها شد چنان کارلوس کی روش را عصبانی کرد که سرمربی ایران قصد داشت در بین دو نیمه او را مورد ضرب و شتم قرار بدهد.
وی که نفرتی بی سابقه را از کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی تحمل کرده است با اعلام زود هنگام نامش به عنوان داور ازبکستان- ایران وارد مخاطره جدیدی شده که حتی ممکن است باعث شود کمیته داوران AFC این قضات را از او بگیرد، اگرچه ممکن است این بازی حساس دیدار خداحافظی او هم باشد.
ویلیامز به مدت ٢٢ سال داور فدراسیون استرالیا بوده،١٢سال به عنوان داور AFC قضاوت کرده است. او در این مدت ١۶١بازی باشگاهی در استرالیا را سوت زده،٢۴بار در لیگ هند داوری کرده و اولین داور استرالیایی محسوب می شود که در دور دوم بازی های جام جهانی حضور داشته است.او همچنین در سال ٢٠١٣ به عنوان داور برتر فوتبال آسیا انتخاب شد.
با آغاز بازی حمله به داور از سوی سرمربی تیم ملی ایران،  درصورت قطعی شدن قضاوت ویلیامز در بازی ازبکستان-ایران او احتمالا با احتیاط بیش تری نسبت به تیم ملی ایران رفتار خواهد کرد.البته باید به خاطر داشته باشید که آخرین بازی ایران تقابل ازبکستان با اشتباه باور نکردنی داور به سود ایران به پایان رسید. مسابقه ای که داور ضربه گینریخ مهاجم ازبک ها را که از خط دروازه ردشده بود گل تشخیص نداد و ایران با برد از زمین بیرون آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *