نقد کامل داوری تراکتور ـ پرسپولیس

اشکان خورشیدی

سعید مظفری زاده و داود رفعتی دو چهره مشهور داوری ایران با اشاره به قضاوت خوب خورشیدی اعتراض های سرمربی تراکتورسازی را نادرست ارزیابی کرده اند.
به دلیل اهمیت این بازی و البته پرحاشیه بودن این دیدار نقد هر دو را در یک خبر منتشر می کنیم.

مظفری زاده: فقط یک اشتباه
* اشکان خورشیدی که در اوج آمادگی دوران داوری خود به سر می برد به خوبی و با مدیریت مناسب نیمه اول دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی را قضاوت کرد. هر دو کارت زردی که او در دقایق 27 و 34 به محمد نوری و هادی محمدی از تراکتورسازی نشان داد به درستی صادر شد.
* بر هم خوردن تعادل طارمی در دقیقه 6 و سعید آقایی در دقیقه 37 در درون محوطه های جریمه با تصمیم درست داور به ادامه بازی همراه بود. اشکان خورشیدی در ادامه با تصمیمات درست و سوت های خوب خود به خوبی اتفاقات میدان و برخوردهای میانه زمین را قضاوت و مدیریت کرد. اخطار دقیقه 80 به سینا عشوری به خاطر بی ملاحظه گی و به کمال کامیابی نیا به خاطر اعتراض کاملا صحیح به نظر می رسید.
* تنها نکته ای که می توان به آن اشاره کرد قطع ادینیو در دقیقه 55 با خطای محسن مسلمان بود که می توانست با یک کارت زرد همراه باشد اما خورشیدی در این صحنه دست به جیب نشد و همین صحنه سبب شد در ادامه با اعتراض بازیکنان و هواداران تبریزی مواجه شود. نشان دادن کارت زرد در این صحنه می توانست یکنواختی قضاوت اشکان خورشیدی  در این مسابقه را کامل و اعتراضات دقایق پایانی را نسبت به تصمیمات او کمتر کند.

رفعتی: قلعه نویی حق اینگونه اعتراض نداشت
* بازی پر برخورد و محکم بود اما صحنه های مشکوک داوری نداشت که نشان از مدیریت خوب داور دارد.
*همه اخطارهای داده شده به بازیکنان تیم کاملا درست بود و حتی من اعتقاد دارم خطاها و اخطارهای بیشتری باید داده و گرفته می شد.
*در محوطه جریمه 2 تیم هیچ خطایی رخ نداد و همه تصمیمات ارائه شده در این منطقه کاملا درست بوده است.
*مدیریت اشکان خورشیدی در بازی کاملا درست بود و من نمره او را کاملا بالا و صحیح میدانم.
*جو ورزشگاه کنترل شده نبود و متاسفانه دشنام های آشکار زیادی وجود داشت. این موضوع نشان از عدم موفقیت میزبان در کنترل تماشاگران داشت که ظاهرا یا توجیه نشده بودند و یا غیر قابل کنترل بودند که در هر 2 حالت برای تراکتورسازی خوب نبود.
*علت اعتراضات قلعه نویی معلوم نبود. ایشان  حتی اگر دلیلی برای اعتراض داشت هم حق نداشت چنین برخوردهای بی موردی داشته باشد که در هر 2 مورد اخیر، پرونده قابل رسیدگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *