مرادی: AFC با انتخاب داوران جوان قصد ضربه زدن به ایران را ندارد

مسعود مرادی

مسعود مرادی درباره انتخاب “محمد ادهم مخادمه” اردنی برای قضاوت دیدار چین و ایران، بیان کرد: من شناخت چندانی از این داور اردنی ندارم اما وی جزء داوران الیت AFC است. با توجه به این که کنفدراسیون فوتبال آسیا به جوان گرایی روی آورده، “محمد ادهم” برای بازی ایران و چین انتخاب شده است.

وی افزود: امیدوارم “مخادمه” از عهده قضاوت دیدار حساس فردا بربیاید و بدون استرس این بازی را مدیریت کند.

مرادی درمورد انتخاب داورهای کم نام و نشان برای قضاوت دیدارهای ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، گفت: من موافق این امر نیستم که AFC با انتخاب داوران جوان قصد ضربه زدن به تیم ملی کشورمان را داشته باشد. همان گونه که در بازی ایران و قطر دیدید، داور سریلانکایی اشتباه تاثیرگذاری در نتیجه بازی نداشت و اگر جریان بازی با را بهتر مدیریت می کرد، عملکرد قابل قبولی را از خود به جا می گذاشت. به هر حال تمام داوران قصد دارند با انجام بهترین قضاوت در چنین دیدارهایی، نام خود را در فهرست داوران منتخب کنفدراسیون فوتبال آسیا جهت قضاوت در تورنمنت های معتبر قرار دهند.

وی ادامه داد: کادرفنی و بازیکنان ما باید در رقابت های حساسی چون مقدماتی جام جهانی صبر و سعه صدر بیشتری داشته باشند و با هر سوت داور بلافاصله واکنش منفی نشان ندهند.

برنده جایزه بهترین داور آسیا در سال 2003 در مورد انتخاب “هانی بلان” قطری به عنوان ریاست کمیته داوران AFC، تصریح کرد: وی سال ها عضو دپارتمان و کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده است و با توجه به شناختی که از توانایی های بلان دارم، مطمئنم حضورش در جایگاه ریاست کمیته داوران،AFC به سود داوری قاره کهن است.

کارشناس داوری کشورمان در پایان این مصاحبه برای ملی پوشان ایران در بازی مقابل چین، آرزوی موفقیت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *