آنالیز داور دیدار ایران – چین توسط کامرانی‌فر

حسن کامرانی فر کمک داور جام ملت ها
حسن کامرانی‌فر در مورد انتخاب داور اردنی به نام محمدادهم مخادمه برای بازی ایران و چین گفت: این داور اردنی 29 سال سن دارد و در سال 2013 وارد فهرست بین‌المللی داوران شده است. او حاصل طرح فیوچر آسیاست که از سوی کنفدراسیون اجرا شد. در ایران هم داورانی مثل موعود بنیادی‌فر و پیام حیدری حاصل همین طرح بودند. طرحی که طی یک فرایند 4 ساله داوران جوانی را به فوتبال آسیا معرفی کرد.

وی ادامه داد: مخادمه 32 بازی بین‌المللی را قضاوت کرده که از آن جمله می‌توان به بازی‌هایش در مقدماتی جام ملت‌های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در مورد اینکه انتخاب این داور را مناسب بازی با چین می‌داند یا خیر، گفت: قطعا او داور خوبی بود که از سوی AFC و فیفا برای قضاوت در این مسابقه انتخاب شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا با رویکرد جوانگرایی در داوری فعالیت می‌کند و به داوران جوان بهای زیادی می‌دهد. کاری که ما هم می‌خواهیم در لیگ برتر ایران آن را انجام دهیم و در آینده‌ای نزدیدیک شاهد این جوانگرایی در داوری در لیگ برتر خواهد بود.

کامرانی‌فر در مورد اینکه توصیه‌اش به ملی‌پوشان ما در رابطه با امر داوری چیست، گفت: قبل از بازی با قطر هم من کلاس داوری برای بازیکنان ملی‌پوش داشتم و قوانین جدید داوری را با جدیدترین فیلم‌ها به آنها آموزش و نشان دادم. در آن کلاس هم به بازیکنان گفتم وارد مسائل حاشیه‌ای نشوند و در کار داور دخالت نکنند. به نظرم ملی‌پوشان باید صبور باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *