داور بازی ایران و قطر اشتباه فاحشی نداشت

هوشنگ نصیرزاده

کارشناس داوری فوتبال اعتقاد دارد داور بازی ایران و قطر اشتباه فاحشی در این دیدار نداشته است.

هوشنگ نصیرزاده، کارشناس داوری کشورمان در مورد نحوه قضاوت داور سریلانکایی بازی ایران و قطر در بازی پنجشنبه شب به خبرنگار وبسایت نود گفت: کلاً سطح داوری در آسیا دقیقاً شبیه به فوتبال آن است و نباید توقع بی‌جا از آن داشت. به غیر از داوران استرالیایی و چند داور از آسیای میانه و ایران و چند کشور عربی، داوری در سایر بخش‌های قاره از سطح پایینی برخوردار است و از نظر مهارت‌های فنی در مقایسه با داوری در سایر قاره‌ها اختلاف فاحشی دارد.

او ادامه داد: انتخاب داور سریلانکایی برای بازی حساس ایران و قطر، تنها به دلیل حضور این داور در لیست بین‌المللی فیفا بود و این داور تاکنون در عمر قضاوت خود، چنین جوی را ندیده بود. او به دلیل حضور در استادیوم بزرگی مانند آزادی و در حضور بیش از ۸۰ هزار تماشاگر، کاملاً تحت تاثیر قرار گرفته بود. در چنین مواقعی می‌گویند داور به زمانی در حدود پانزده دقیقه نیاز دارد تا با جو استادیوم آشنا شود، اما این داور در تمام نیمه اول تحت تاثیر شرایط ورزشگاه بود.

نصیرزاده افزود: البته او از نظر فنی اشتباه تاثیرگذاری نداشت و آن اشتباهاتی هم که کی‌روش به آنها اعتراض داشت، بیشتر در وسط زمین رخ داد. به همین خاطر می‌توان گفت اعتراض نیمکت ما به داور فنی نبود و بیشتر به این دلیل بود که احساس می‌کردیم او در حد این بازی نیست. حتی به نظر من اگر بعد از گل اول ایران، افراد حاضر روی نیمکت ما وارد زمین نمی‌شدند و آن اتفاقات رخ نمی‌داد، می‌شد گفت داور کنترل خوبی روی بازی داشت. به طور کلی در این بازی به غیر از چند مورد کوچک که تاثیرگذار هم نبود، اشتباه داوری خاصی وجود نداشت و تنها ایراد این بود که این داور شاید در حد این بازی حساس نبود.

کارشناس داوری فوتبال در مورد صحنه گل اول ایران نیز عنوان کرد: گل اول ما در شرایطی کاملاً صحیح به ثمر رسید. برای اینکه بعد از ورود انصاری‌فر به محوطه جریمه قطر، توپ توسط مدافع قطری جلوی پای قوچان نژاد افتاد و این بازیکن ما نبود که پاس گل داد.

نصیرزاده در پایان در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم ملی را به دلیل اتفاقات رخ داده در این بازی جریمه کند یا خیر گفت: این مسابقات زیر نظر فیفا برگزار می‌شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها برگزار کننده است. اما با این حال شاید با گزارش ناظر داوری جریمه‌ای برای برخی از افرادی که بدون اجازه وارد زمین شدند در نظر گرفته شود. اما قطعاً خطری تیم ملی را تهدید نمی‌کند و نباید نگران این موضوع بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *