ویژگی های داور فوتبال از نگاه یک پیشکسوت

هادی دزفولی

هادی دزفولی داور فوتبال درباره چگونگی ورودش به فوتبال گفت: اهل محله گرگان تهران هستم. در محله ما سه زمین فوتبال وجود داشت که یکی از آن ها در نظام آباد بود. من از 12 سالگی به آن زمین می رفتم و فوتبال تمرین می کردم. بازیکنان بزرگی از این زمین خاکی به تیم ملی معرفی شدند. در سنین نوجوانی چندین رشته را با هم دنبال می کردم اما کسی نبود تا مرا راهنمایی کند و در مسیر درست قرار دهد. 8سال داشتم که برای دیدن یک مسابقه فوتبال به امجدیه رفتم. پایان مسابقه به خاطر قضاوت داور، بازی به جنجال کشیده شد. همان جا آرزو کردم کاش من جای داور بودم و بازی را خوب قضاوت می کردم. از آن جا به داوری علاقمند شدم.

وی افزود کسانی که قصد دارند در حیطه داوری فعالیت کنند باید ویژگی هایی داشته باشند از جمله این که قدشان بالای 150 باشد. حداقل مدرک دیپلم داشته باشند. به زبان انگلیسی مسلط باشند. خود قبلا فوتبال بازی کرده باشد، این گونه است که هنگام داوری می تواند حقه ها و ریزه کاری برخی از بازیکنان را تشخیص دهد و در آخر این که اصالت خانوادگی داشته باشد.

دزفولی تصریح کرد انتظارم از فدراسیون این است که به داوران پیشکسوت اهمیت دهد. اگر داور نباشد هیچ مسابقه ای برگزار نمی شود. از داوران هم می خواهم صحیح قضاوت کنند تا دیدگاه مردم به داوری خدشه دار نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *