تدوین طرحی ویژه برای تحول داوری فوتبال

فریدون اصفهانیان
فریدون اصفهانیان عصر امروز در حاشیه برگزاری دوره توجیهی داوری فوتبال در یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص برگزاری دوره‌های داوری فوتبال در کشور اظهار کرد: دوره‌های توجیهی متعددی برای داوران فوتبال در کشور برگزار می‌کنیم.
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: در چهار استان و در هر کدام با حضور 200 داور کلاس‌های توجیهی داوری و همچنین تست آمادگی جسمانی را برگزار کردیم.
اصفهانیان افزود: برای همه رده‌های فوتبال کشور از جمله لیگ برتر و لیگ یک و همچنین لیگ دو و سه و رده‌های پایه کلاس‌های جداگانه‌ای در کشور برگزار کردیم.
وی در ادامه اظهار کرد: این نشان دهنده توجه فدراسیون فوتبال برای شکوفایی هر چه بیشتر داوری فوتبال است.
این مسؤول یکی دیگر از اهداف برگزاری چنین دوره‌هایی را شناسایی استعدادهای برتر داوری فوتبال کشور ذکر کرد و گفت: در طول سال از این دوره‌ها برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم از ظرفیت داوران جوان فوتبال کشور بیشتر استفاده کنیم.
وی افزود: طرحی داریم که با آن داوری فوتبال را متحول خواهیم کرد و بر همین اساس ارزیابی خوبی از وضعیت داوری فوتبال در آینده خواهیم داشت.
اصفهانیان در خصوص افزایش دستمزد داوران گفت: 30 درصد افزایش برای داوران لیگ برتر و 50 درصد افزایش برای لیگ یک داشتیم و درخواستی نیز داده بودیم که این مبلغ به دو برابر افزایش پیدا کند اما به دلیل بلوکه شدن پول فدراسیون فوتبال نتوانستیم آن را عملیاتی کنیم.
وی  با بیان این که باید به داوران در زمینه‌های مالی بیشتر کمک کنیم چرا که نیازهای زیادی در زمینه‌های پزشکی و فیزیوتراپی و سایر کارها دارند، گفت: به دلیل این که بهترین فوتبال آسیا هستیم ناچاریم که برای داوری فوتبال نیز هزینه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *