کارگردانی تلویزیونی دربی 82 بسیار مبتدیانه و افتضاح بود.

علی+خسروی

علی خسروی در گفت‌وگو با فارس، درباره قضاوت دربی 82، گفت: همانطور که پیش‌بینی شد ترکی با 7 قضاوت در دربی نه تنها رکورد داربی را در ایران بلکه در کل دنیا شکست. امیدوارم برای سال آینده و لیگ آینده تعداد فغانی‌ها و ترکی‌ها زیاد شود که نه مشکلی برای داور درست شود و نه دیگر داوران وطنی از عدم انتخاب دلخور شوند.
وی ادامه داد: به کادر داوری تبریک می‌گویم، یک قضاوت در کلاس جهانی به دلیل همکاری تیمی و تماس‌های چشمی و اعلام آفساید‌های به موقع و اعلام خطا نزدیک کمک داوران شاهد بودیم ترکی به هر دو کمک خودش اختیارات خوبی داده بود و تا حدودی مدیریت و در نیمه دوم بر اساس قانون دست به کار شد. قضاوت ترکی برمبنای عدالت بود و در بسیاری از حواشی که پیش از قضاوت او در این مسابقه مطرح می‌شد خط بطلان کشید. به او تبریک می‌گویم چرا که تمام صحنه‌ها را سوت زد و عادلانه قضاوت کرد البته انتقاداتی نیز به او وارد است که خودش می‌تواند بعد از ‌آنالیز قضاوتش به این موضوع برسد.
کارشناس داوری فوتبال تصریح کرد: گل اول پرسپولیس کار ارزشمند علی‌ نژادیان کمک داور بود و شاهکار داوری که شک نکنید درست بود. ترکی در حالی که استقلال 2 بر صفر عقب بود به نفع پرسپولیس در تصمیم شجاعانه اعلام پنالتی کرد و در چندین نوبت به خوبی اقدام به قطع بازی کرد. شاید خیلی‌ها فکر کنند اخطارهای آخر بازی ترکی به بازیکنان اشتباه بوده است اما استراتژی او در بازی بود.
خسروی ادامه داد: پنالتی استقلال از زاویه‌ای که من از طریق تلویزیون دیدم به نظر درست نمی‌رسید اما مسلماً ترکی از زاویه بهتری صحنه را دیده است و به تصمیم او احترام می‌گذاریم. درست است استقلال این بازی را باخت اما حرکت رحمتی در نیمه دوم و جمع کردن تیمش ارزشمند بود. یکی از دلایل قضاوت خوب ترکی همکاری خوب تمام بازیکنان استقلال با ترکی و همچنین رفتارهای سوشا و بنگر در همکاری با داور مسابقه بود که جا دارد تاج از این بازیکنان تقدیر کند.
وی درباره برخورد توپ مهاجم استقلال در دقیقه 31 به دست مدافع پرسپولیس در محوطه جریمه این تیم که بازیکنان استقلال اعتقاد به خطای پنالتی داشتند، تصریح کرد: متأسفانه امروز یکی از ضعیف‌ترین کارگردان‌های تلویزیونی مسئولیت داربی را بر عهده گرفته بود و عملکردی بسیار مبتدیانه و افتضاح داشت و آنقدر از صحنه‌ها عقب بود و نتوانست صحنه‌های آهسته را پخش کند که من به عنوان کارشناس داوری نمی‌توانم در خصوص برخی صحنه‌ها اظهارنظر کنم و صحنه‌های آموزشی و نقد داوری را برداشت کنم.
خسروی خاطرنشان کرد: در این بازی نیمکت استقلال در بیشتر زمان مسابقه ایستاده بودند و همه به جای مظلومی اعتراض، مدیریت و کوچینگ می‌کردند که داور چهارم باید برخورد و در چندین صحنه بازی را قطع می‌کرد. تماشاگران عملکرد خوبی داشتند و به غیر از یک صحنه در دقیقه 85 رفتار مثال‌زدنی داشتند و حرکت ناشایسته نکردند که جای تقدیر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *