اصفهانیان: دوست داشتم داربی را قضاوت کنم

فریدون اصفهانیان

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید همیشه داوران ایرانی می‌توانستند دربی را قضاوت کنند اما شرایط مانع این کار شد.

فریدون اصفهانیان در گفت‌ و گو با ایسنا درباره انتخاب تیم داوری شهرآورد پایتخت اظهار کرد: با توجه به اینکه داوران ما نسبتاً تعطیلات و تمرین‌های خوبی را پشت سر گذاشتند،از نظر جسمی و روحی عملکرد خوبی در هفته اخیر داشته و مشکل خاصی نداشتیم.

او ادامه داد: از داوران تشکر می‌کنم که رفته رفته عملکرد بهتری داشته‌اند و خوشحالم که جوان‌گرایی انجام شده در داوری جواب داده است. در داربی البته شرایط خاصی حاکم است. همین موضوع باعث می‌شود برای قضاوت آن از داوری استفاده کنیم که تجربه خوبی داشته و از نظر جسمی آماده باشد تا قضاوت پخته‌تری انجام دهد.

اصفهانیان افزود: داربی هم مثل سایر بازی‌هاست اما حساسیت خاصی دارد و لازم است که داوری برای آن انتخاب کنیم که از پس کار برآید.

او در پاسخ به این سوال که آیا در انتخاب داور داربی به نظرات سرخ‌آبی‌ها توجه می‌شود یا خیر گفت: برای تیم‌ها احترام قائلیم اما داور را بر اساس عملکرد و میزان آمادگی‌اش انتخاب می‌کنیم. گاهی شده که یک تیم نسبت به داوری موضع منفی داشته ولی آن داور قضاوت خوبی انجام داده است.

اصفهانیان ادامه داد: بنابراین کاری نداریم که موضع تیم‌ها نسبت به داوران چیست بلکه به انتخاب داورانی فکر می‌کنیم که عملکرد بهتری داشته باشند.

رییس کمیته داوران که حدود 4 سال است این سمت را در اختیار دارد درباره خاطراتش از شهرآورد پایتخت گفت: تمام این بازی‌ها برای ما خاطره است. اگر بخواهم خاطرات خاص خود را تعریف کنم ممکن است به هواداری یکی از دو تیم متهم شوم!

او افزود: تمام انتظار ما این است که داور داربی به بهترین شکل به وظایفش عمل کند تا تیمی از ناحیه داوری لطمه نبیند و حق به حقدار برسد. همچنین دوست داریم که تیم‌ها هم همکاری لازم را با داور داشته باشند.

اصفهانیان در ادامه با بیان اینکه اکنون چهار گزینه برای قضاوت داربی وجود دارد گفت: معتقدم که همه داوران لیگ برتر می‌توانند داربی را قضاوت کنند چون همین‌ها در سخت‌ترین بازی‌ها سوت می‌زنند ولی برخی توانایی‌شان بیشتر است. در یک کلاس درس همه می‌توانند درس را پاس کنند اما یکی با معدل 19 و دیگری با معدل 12.

رییس فعلی کمیته داوران فدراسیون فوتبال جزو مخالفان سرسخت حضور داوران خارجی در داربی‌ها بوده است. او در این باره گفت: زمان ریاست منوچهر نظری از من خواستند که داور چهارم داربی باشم اما قبول نکردم و گفتم حق ماست که شهرآورد را سوت بزنیم نه داوران خارجی.

او افزود: حرف مسئولان وقت کمیته داوران این بود که به خاطر حفظ حرمت داوران و امنیت آن‌ها قضاوت داربی را به خارجی‌ها می‌دهد چون آن زمان مسائلی پیش آمده بود و حتی برخی مربیان تیم ملی هم دچار مشکل شده بودند.

اصفهانیان همچنین گفت: خدا را شکر اکنون که داوران ایرانی در شهرآورد سوت می‌زنند از آن مسائل پیش نمی‌آید و اشتباه آن‌ها از داوران خارجی کمتر است. همچنین بازیکنان، کادر فنی و سرپرستان تیم‌ها هم شئونات را حفظ می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *