عرض پیما: سطح داوری در این دوره از بازیهای قهرمانی آسیا مناسب بود

وحید عرض پیما داور فوتسال

وحید عرض پیما داور بین المللی فوتسال کشورمان گفت: نزدیک به 15 سال است که مسابقات فوتسال را قضاوت می کنم و از سال 2008 به عنوان داور بین المللی فوتسال انتخاب شدم.
وی در ادامه درخصوص سطح مسابقات قهرمانی فوتسال گفت: امسال سطح مسابقات بسیار بالا بود و همه تیمها پیشرفت کرده بودند و رقابت ها نزدیک به هم بود. در روز افتتاحیه بازی بین دو تیم ازبکستان و عربستان برگزار شد، به عنوان داور دوم انتخاب شدم. البته ناگفته نماند در مسابقات بین المللی فوتسال داور، داور دوم، داور سوم و داور وقت نگهدار هر کدامشان به یک اندازه دارای اهمیت بوده و هر کدام مسئولیت سنگینی در بازیها دارند.
داور بین المللی فوتسال کشورمان در ادامه خاطر نشان کرد: سطح داوری در این دوره از بازیها مناسب بود. پیش از قضاوت در هر دیدار داوران ملزم بودند که در یک کلاس که از ساعت 9 صبح آغاز می شد و تا یک بعدازظهر ادامه داشت حضور پیدا کنند. در این نشست اشکالات و قوانین داوری AFC توسط کمیته داوران برگزار کننده مسابقات، برای ما مجددا بازگو می شد تا داوران بتوانند به خوبی این بازیهای را قضاوت کنند.
وی در ادامه در خصوص قضاوت هایی که در این رقابت ها داشت گفت: دیدار بین تیم های ژاپن با قرقیزستان در مرحله حذفی و استرالیا با قرقیزستان که برای کسب مقام پنجم به مصاف هم می رفتند را قضاوت کردند که به نظرم دیدارهای مهم این تورنمنت بودند، چرا که از حساسیت بالایی برخوردار بودند. در مجموع در این رقابت ها 6 دیدار را قضاوت کردم.
داور بین المللی فوتسال در ادامه افزود: میزبانی این دوره از مسابقات مطلوب بود و ازبکستان برای دومین بار میزبان این رقابت ها بود، خوشبختانه سالن این بازیها بسیار باکیفیت بود و فدراسیون فوتبال ازبکستان توانسته بود تمامی شرایط را برای تیم های شرکت کننده و کادر داوری فراهم کند.
عرض پیما در پایان گفت: جا دارد تشکر ویژه ای از بانک تجارت به دلیل در اختیار قرار دادن سالن تمرین رایگان برای داوران فوتسال تهرانی داشته باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *