حواشی فوتبال ایران از همه کشورها بیشتر است

محمد فنایی کارشناس داوری

کارشناس داوری فوتبال گفت: از نظر من مسئولان فدراسیون فوتبال در برخورد با مسائل دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی بسیار ضعیف عمل کردند.
به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته بیست و دوم لیگ برتر ایران روز گذشته با انجام سه بازی مهم به پایان رسید. نکته مهم بازی‌های روز گذشته حواشی به وجود آمده در سه بازی بود. بازی پرسپولیس و تراکتورسازی که با تخلفات تماشاگران و همچنین درگیری‌های بازیکنان دو تیم همراه بود. در دو بازی دیگر لیگ هم سرمربیان دو تیم با همدیگر درگیری لفظی داشتند.
محمد فنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد اتفاقات حاشیه‌ای این روزهای فوتبال ایران که وجهه فوتبال ما را در عرصه‌های بین المللی مورد خدشه قرار می دهد گفت: «فوتبال ایران قدمت زیادی در به‌وجود آوردن چنین اتفاقی را دارد. حاشیه‌های فوتبال ما از تمام دنیا بیشتر است و این مساله جای تاسف دارد. کمیته انضباطی هم طی چند سال اخیر راهکارهایی را در پیش گرفته که اثرگذار نبود.»
وی ادامه داد: «در چند سال اخیر کمیته انضباطی با اعمال جریمه‌های مالی سعی در کنترل کردن رفتارهای حاشیه‌ای داشته است، اما بازیکنانی که پول‌های زیادی از فوتبال بدست می‌آورند، پرداخت این جریمه‌ها برای آنها از اهمیت کمی برخوردار است. تا زمانی که این مسائل در فوتبال ما وجود دارد هیچ پیشرفتی را در فوتبال ایران صورت نمی‌گیرد.»
فنایی در خصوص نقش فدراسیون در بوجود آمدن چنین حواشی در مسابقات افزود: «فدراسیون نقش مهمی در کنترل کردن این حواشی دارد. از نظر من مسئولان فدراسیون فوتبال در برخورد با این مسائل بسیار ضعیف عمل کردند و باید بازنگری دقیقی در برخورد با این حواشی و اتفاقات صورت گیرد.»
کارشناس داوری در رابطه با برخورد کمیته انضباطی با افرادی که مصوب بروز حواشی در زمین مسابقه می‌شوند بیان کرد: «در فوتبال دنیا هر بازیکنی که رفتار ناشایستی انجام دهد از طرف کمیته انضباطی محروم می‌شود. نمونه بارز این مساله بازی‌های جام جهانی برزیل و محرومیت لوییز سوارز بود اما متاسفانه در ایران کمیته انضباطی برخورد جدی با این مسائل نمی‌کند و جریمه های مالی راه حل کنترل این حواشی نیست.»
وی ادامه داد: «این برخوردها در زمین مسابقه باعث برهم خوردن کنترل بازی توسط داور می‌شود و داور هم نمی‌تواند بازی را خوب قضاوت کند. داوران ما در مسابقات بین المللی بهترین قضاوت‌ها را می‌کنند اما در یک بازی داخلی اشتباه می‌کنند و همین عوامل باعث بروز چنین اشتباهاتی می‌شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *