ریاحی: همیشه یک تیم از داوری تعریف می‌کند، تیم دیگر انتقاد!

محمد ریاحی داور فوتبال بین المللی

این روزها در برخی بازی‌های لیگ برتر شاهد اشتباهات تأثیرگذار داوری هستیم. به نظر شما چرا در نیم‌فصل دوم اوضاع داوری بهتر نشده است؟
موضوع این است که داوری ما از لحاظ فنی پا به پای فوتبال ما پیشرفت نمی‌کند. شما حساب کنید در فوتبال سخت‌ترین کار، داوری کردن است و نمی‌توان صددرصد گفت که داور اشتباه نمی‌کند. من فکر می‌کنم اگر مشکل آموزش داوری ما حل شود، خیلی اتفاقات مثبتی هم خواهد افتاد.

مظلومی سرمربی استقلال هم گفته بود داوری‌ها به سود یک تیم چرخیده است؟
این حرف خوبی نیست. استقلال یا هر تیم دیگری اگر در یک بازی ضرر کرده، در بعضی بازی‌های دیگر هم منفعت داشته است. در بازی استقلال تهران و استقلال اهواز کمک‌داور یک گل سالم تیم اهوازی را اعلام نکرده یا در بازی با گسترش‌فولاد پنالتی تیم تبریزی باید تکرار می‌شد و یا یک آفساید غلط گرفته شد در حالی که مهاجم گسترش داشت با دروازه‌بان استقلال تک به تک می‌شد. پس مظلومی نمی‌تواند بگوید داوری‌ها به سمت یک تیم چرخیده چرا که بعضی وقت‌ها هم سهواً به سود استقلال چرخیده است.

توصیه شما به داوران لیگی برای ادامه بازی‌ها چیست؟
با تمرکز قضاوت کنند و اسیر اعتراضات و حواشی داخل زمین نشوند. بعضاً از روی سکوها علیه داوران اقداماتی صورت می‌گیرد اما یک داور زمانی موفق است که آن حرف‌ها و شعارها را نشنیده بگیرد و سعی کند با اقتدار سوت بزند و از نام هیچ بازیکن یا مربی‌ای هنگام قضاوتش نترسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *