عنایت: 21 داور لیگ دسته اول در آزمون جسمانی مردود شدند

مسعود عنایت

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: در تست آمادگی جسمانی داوران لیگ دسته اول 21 داور مردود شدند.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری فارس، مسعود عنایت  در مورد برگزاری کلاس داوری لیگ برتر در نیم فصل گفت: 76 داور اصلی و 10-12 داور ذخیره برای کلاس داوری نیم فصل لیگ برتر دعوت کرده ایم. این کلاس قرار است از روز 24 دی ماه شروع شود و مدت کلاس دو روزه است. از داوران ذخیره خواسته ایم که فقط در روز برگزاری تست آمادگی جسمانی به کلاس بیایند تا در صورتی‌که داوران اصلی نتوانستند تست را با موفقیت طی کنند از داوران ذخیره استفاده کنیم. تست داوران نیز طبق قوانین فیفا است.

وی در مورد داوران در لیگ دسته اول گفت: روز گذشته از 90 داور لیگ دسته اول تست آمادگی جسمانی گرفته شد که 21 داور نتوانستند تست را با موفقیت بگذرانند و مردود شدند.
عنایت در مورد پرداخت شدن دستمزد داوران گفت: دستمزد داوران در نیم فصل اول لیگ برتر پرداخت شد اما این دستمزدها بر اساس جدول فصل گذشته است و افزایشی پیدا نکرده است. من فکر می کردم به هر داور بابت قضاوت 750 هزار تومان دستمزد داده می شود اما دستمزد داوران 650 هزار تومان، کمک داوران 420 هزار تومان و داور ذخیره هم 250 هزار تومان دستمزد برای هر مسابقه گرفته اند.
رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در مورد انتخاب داور برتر نیم فصل اول گفت: محسن ترکی به عنوان داور برتر نیم فصل اول انتخاب شد زیرا او بازی های بسیار دشواری را سوت زد و اشتباه تاثیرگذاری هم نداشت. او دربی پایتخت را به خوبی قضاوت کرد و بازی پرسپولیس  و تراکتورسازی را هم به بهترین شکل سوت زد.
عنایت در مورد اینکه پاداش داور برتر نیم فصل چقدر است گفت: داور برتر فصل 5 سکه و داور برتر نیم فصل 3 سکه پاداش دریافت می کند اما با توجه به اینکه محسن ترکی هم داور برتر نیم فصل شده و هم در چند هفته داور برتر هفته و ماه شده است فکر می کنم حدود 7یا 8 سکه طلا به او پاداش داده شود.
رئیس دپارتمان داوری فوتبال در مورد البسه داوران گفت: البسه داوران از سوی اسپانسر تهیه شده که در روز برگزاری کلاس به داوران اهدا خواهد شد.
وی در مورد اینکه در روز آغاز کلاس از کفاشیان هم برای حضور در این کلاس دعوت کرده یا نه، گفت: بله از کفاشیان و مسئولان فدراسیون هم دعوت میکنیم تا در این کلاس شرکت کنند البته با توجه به اینکه مدت کلاس فقط دو روز است می خواهیم بیشتر به مسایل آموزش داوری بپردازیم.

2 پاسخ

  1. سلام . آقای عنایت چرا به این مسئله چندشغله ها رسیدگی نمی شود : از بازنشستگی داوری یک حقوق – از تدریس ، نظارت ، بازنشستگی از ارگانهای دیگر – سر پرست مجتمع های ورزشی در مناطق – شاغل بودن در ارگانی دیگر و ……….. آیا این حق است ؟ درست است ؟ پارتی بازی تا کی ؟

  2. سلام.از سختگیر در تست داوری در بین داوران لیک یک که توسط آقای عسگری گرفته شد باید افتخار کرد و به عنایت از این کار تبریک گفت همین سختگیر ها موجب پیشرفت داوری های لیک می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *