دستمزد ۵۸ میلیونی برای قضاوت در جام باشگاه‌های جهان

فغانی نیمار جام باشگاه های جهانداور بین‌المللی فوتبال کشورمان معتقد است که نگاه به داوری در ایران با تمام دنیا متفاوت است.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری تسنیم، علیرضا فغانی در خصوص قضاوتش در دیدار فینال جام باشگاه‌های جهان بین تیم‌های بارسلونا و ریورپلاته گفت: ابتدا باید از همه دوستان ورزشی و غیر ورزشی، مسئول و غیرمسئول تشکر کنم که با پیام‌های خود به ما دلگرمی دادند. برخی نگاه‌های منفی و غیرمنفی هم وجود داشت که همه این نگاه‌ها به ما انگیزه داد و باعث شد با اعتماد به نفس بیشتری قضاوت کنیم.

وی افزود: مسلماً قضاوت در یک بازی که در سطح اول دنیا برگزار می‌شود، سخت است. حتی بازی برای تعیین تیم‌های پنجم و ششمی این مسابقات هم سخت بود، چون دو تیم بسیار جاندار بازی می‌کردند و این کار داور را سخت می‌کند. داور برای کنترل بازی، گرفتن تصمیمات سخت و … در این بازی‌ها کار سختی دارد، اما خوشبختانه ارزیابی قضاوت ما از سوی مسئولان فیفا مثبت بود و آنها گفتند که توانستیم بازی را خوب کنترل کنیم.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان درباره اینکه در بازی بارسلونا نسبت به مسابقات داخلی با اعتماد به نفس بیشتری قضاوت می‌کرد، گفت: در بازی بارسلونا و ریورپلاته کارمان سخت بود. بازیکنان آمریکای جنوبی در زمین بسیار سفت و سخت هستند و به همین دلیل باید سفت و محکم مقابل آنها قرار می‌گرفتیم. بازیکنان داخلی ما به این شکل نیستند، اما نگاه داوری در کشور ما با کل دنیا فرق دارد؛ این نگاه‌ها و کارشناسی‌ها کار ما را سخت‌تر می‌کند.

فغانی ادامه داد: داور ترکیه‌ای در یکی از بازی‌های اروپایی پنالتی نگرفت، اما پس از پایان بازی مربی تیمی که برای آنها پنالتی گرفته نشده بود، در کنفرانس خبری گفت که به نظر من پنالتی بود، اما داور پنالتی نگرفت. همین صحبت صورت گرفت و همه چیز تمام شد که این نگاه فوتبال دنیا به داوری است، اما اگر در فوتبال ما اشتباهی صورت بگیرد که همیشه هم ما گفته‌ایم اشتباه وجود دارد، از نفر اول یک باشگاه تا مربیان و بازیکنان درباره داوری صحبت می‌کنند. مربیان تمام اشتباهات و شکست تیم‌شان را گردن داور می‌اندازند و اشتباه داور را پررنگ می‌کنند تا اشتباه خودشان دیده نشود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پس از پایان بازی با ستاره‌های بارسلونا عکس یادگاری هم گرفت یا از آنها پیراهنی به یادگار گرفته است یا نه، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم اتفاق جالبی باشد که یک داور بخواهد بعد از بازی با بازیکنی عکس یادگاری یا پیراهنی از او بگیرد.

فغانی درباره میزان دستمزدش از قضاوت بازی بارسلونا و ریورپلاته که گفته شده 6برابر قضاوت در یک سال لیگ برتر می‌گیرد، گفت: داوران برای قضاوت در لیگ برتر ایران سالیانه 10 تا 12 میلیون تومان می‌گیرند، اما فیفا برای قضاوت در این دیدار حدود 58 میلیون تومان به ما دستمزد می‌دهد. البته هنوز این مبلغ و حتی دستمزد بازی‌های جام جهانی را نگرفته‌ایم.

2 پاسخ

  1. درود بر علیرضا فغانی افتخار داوری ایران

  2. درود بر علیرضا فغانی افتخار داوری ایران آرزوی سلامتی و موفقیت در زندگی برای ایشان دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *