سخندان: مسئولان فیفا به ما تبریک گفتند

فینال جام باشگاه های جهانکمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان و عضو تیم داوری دیدار بارسلونا و ریورپلاته گفت: در ایران ما را اذیت کردند اما در جام باشگاه‌های جهان تاریخ‌سازی کردیم و مسئولان فیفا هم به ما تبریک گفتند.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از  خبرگزاری تسنیم، رضا سخندان  درباره حضور تیم داوری کشورمان در فینال مسابقات جام باشگاه‌های جهان بین دو تیم بارسلونا و ریوپلاته آرژانتین اظهار داشت: بازی زیبا و درگیرانه‌ای بود، چرا که بیشتر بازیکنان حاضر در زمین از آمریکای جنوبی بودند و کُری‌خوانی زیادی با هم داشتند. خوشبختانه با همکاری تیمی خوب و درایت علیرضا فغانی بازی به بهترین شکل کنترل و قضاوت شد و مسئول کمیته داوران مسابقات و اعضای فیفا همگی رضایت کامل داشتند و تبریک گفتند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قضاوت بازی ستاره‌های دنیای فوتبال همچون مسی، نیمار و دیگر بازیکنان بارسلونا باعث ایجاد استرس در تیم داوری کشورمان نشده بود، گفت: خیر، اصلاً استرس نداشتیم و با توجه به عملکرد تیمی خوبی که در بازی قبلی داشتیم، قضاوت دیدار فینال هم به ما واگذار شد.

سخندان اضافه کرد:‌ شاید مسئولان داوری مسابقات کمی استرس داشتند، چون قضاوت بازی تیم‌های آمریکای جنوبی سخت است اما ثابت کردیم که داور آسیایی هم می‌تواند بازی‌های سخت و نفس‌گیر را خوب قضاوت کند. خدا را شکر می‌کنم که تیم داوری ما با عملکرد خیلی عالی در این مسابقات باعث سربلندی داوران ایرانی شد. حضور در فینال جام ملت‌های آسیا و فینال جام باشگاه‌های جهان نشان دهنده اعتبار بالای داوران ایرانی نزد AFC و فیفا است. باید همین‌طور محکم حرکت کنیم و مغرور نشویم.

کمک داور بین‌المللی کشورمان در خصوص حضور در جام جهانی 2018 روسیه عنوان کرد: جام جهانی هم دور از دسترس نیست و تلاش می‌کنیم در این تورنمنت معتبر نیز حضور داشته باشیم.

سخندان درباره صحنه مشکوکی که در زمان گل اول بارسلونا رخ داد، به تسنیم گفت: توپ به دست لیونل مسی برخورد کرد اما هرگز هند نبود، چون به لحاظ داوری گفته می‌شود که توپ به صورت تصادفی به دست برخورد کرده است. اگر توجه کرده باشید، توپ ابتدا به زانوی مسی و سپس در یک زمان بسیار کوتاه به دستش برخورد می‌کند که این هند نیست و گل کاملاً سالم بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان کمیته داوران مسابقات صحبتی در خصوص این صحنه داشتند یا نه، عنوان کرد: خیر، آنها هیچ ایرادی نگرفتند و مشکلی در خصوص گل اول بارسلونا وجود نداشت.

سخندان گفت: طی ماه‌های گذشته فغانی و داوران ایران خیلی اذیت شدند و فشار زیادی به اعصاب و روان آنها آورده شد اما هیچگونه حمایتی از طرف مسئولان صورت نگرفت. با این وجود خوشبختانه تیم داوری ما کنترل خود را در خارج کشور از دست نداد و در کشور ژاپن تاریخ‌ساز شد.

یک پاسخ

  1. خیلی خوشحالم وتبریک وخسته نباشید به خدمت آقای فغانی وکمک هایشان آرزوی موفقیت روز افزون دارم. متاسفانه به علت وفات مادر عزیزم من بازی را مستقیم ندیدم : ان شاالله قضاوت های بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *