غیاثی: در زمان ریاست هیچ وقت ناظر مسابقه‌ای نشدم

رضا غیاثیرئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: از ترس آبروریزی از مردودی در تست آمادگی جسمانی برخی داوران را تلفنی از حضور در کلاس داوری فیفا منع کردند.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری فارس، سیدرضا غیاثی در مورد اینکه او از کمیته داوران انتقاد کرده بود که در زمینه آموزش داوران اقدامی انجام نمی‌دهد اما اکنون شاهد آن هستیم که یک دوره کلاس بین‌المللی آموزشی برای داوران برگزار می‌شود، گفت: اینکه کلاس‌ از جمله کلاس‌هایی است که فیفا همه ساله به کشورهای عضو سهمیه برگزاری آن را می‌دهد و به کشورهای در حال توسعه در فوتبال امتیاز برگزاری کلاس می‌دهد و هزینه آن را هم پرداخت می‌کند. در زمان حسین عسگری هم این کلاس در 4 سال برگزار شد ضمن اینکه قرار بود این کلاس داوری در ابتدای فصل در مرداد برگزار شود اما به دلیل آنکه رئیس دپارتمان از سمتش کناره‌گیری کرد این کلاس اکنون برگزار شده است.

وی ادامه داد: به عقیده من کلاس داوری که اکنون در حال برگزاری است در بدترین زمان ممکن انجام می‌شود زیرا در حال حاضر 8 داور بین‌المللی ما درگیر مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه هستند و امکان شرکت در این کلاس را ندارند. فغانی، سخندان، بنیادی‌فر و منصوری در ازبکستان هستند. ترکی، ابوالفضلی، علی‌نژاد و اکرمی در امارات به سر می‌برند.

غیاثی با انتقاد از تعداد شرکت‌کنندگان در این کلاس گفت: فیفا این کلاس را برای 30 داور و کمک داور برگزار می‌کند. در حالی که آقایان در کمیته داوران هر چند نفر را که خواستند به این کلاس دعوت کردند. کار جالب‌تر آنها این است که آقایان از جهانبازی، قهرمانی، کرمانشاهی، بخشی‌زاده و حاجی‌پور و چند داور دیگر به طور کتبی دعوت کرده بودند تا در این کلاس حاضر شوند اما وقتی متوجه شدند که در این کلاس قرار است تست آمادگی جسمانی هم گرفته شود، آقایان می‌ترسیدند  این داوران نتوانند تست آمادگی جسمانی را با موفقیت پشت سر بگذارند و آبروریزی شود. به همین دلیل تلفنی با آنها تماس گرفتند و خواستند که در این کلاس شرکت نکنند.

وی در مورد اینکه اصفهانیان در برنامه 90 چند حرف زده که با واقعیت همخوانی ندارد،‌گفت: او گفت که غیاثی خودش به عنوان ناظر در مسابقات در زمان ریاستش حاضر می‌شده در حالی که من هرگز چنین کاری انجام ندادم و زمانی که رئیس کمیته داوران بودم هیچ وقت خودم را به عنوان ناظر به  مسابقات نمی‌فرستادم. در هیچ کدام از دربی‌ها هم شرکت نکردم فقط در یک دربی به دستور صفایی‌فراهانی حاضر شدم که آن دربی 18محروم داشت و من همه را در گزارشم نوشته بودم. درست که من در زمان ریاستم در همه مسابقات در تهران حاضر می‌شدم اما هیچ گاه برای این کار ابلاغی نمی‌گرفتم و حق الزحمه‌ای هم از فدراسیون دریافت نمی‌کردم.

غیاثی افزود: اصفهانیان مدعی شد که تست ویژه خانم‌ها را از داوران مرد نگرفته است و فقط 5 ثانیه زمان استراحت بیشتری به آنها داده در حالی که خود فیفا 5 ثانیه هم از استراحت داوران کاسته است. این نحوه تست‌گیری باعث می‌شود که داوران از نظر آمادگی جسمانی در شرایط ایده‌آلی قرار نداشته باشند و از صحنه‌ها دور بمانند و ضریب اشتباهاشان افزایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *