ترکی: در مقابل استاد صالحی، هیچ رکوردی نزدم

محسن ترکیمحسن ترکی بعد از قضاوت قابل قبولی که در دربی داشته به عنوان خادم حرم امام رضا (ع) جمعه شب را تا صبح در حرم بوده و امروز هم در قالب یک مربی ورزش در مدرسه مشغول به کار است.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از ورزش سه گفت و گوی اختصاصی، را با ترکی بعد از 48 ساعت بیداری، بخوانید.

به نفع تیم خودم قضاوت می کنم

 کارشناسی ارشد من مربوط به قدیم است. در حال حاضر من دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت ورزشی هستم و همانطور که می دانید شغل اصلی من معلمی است و من معلم ورزش مدرسه هستم. امروز هم که روز بعد از دربی است، باید حسابی با بچه ها فوتبال بازی کنم و داور آنها باشم. دیروز نزدیک به 14 کیلومتر دویده ام، امروز باید 2 برابر آن بدوم و انرژی بگذارم ولی فرق آن این است که کسی روی حرف من حرف نمی زند و قضاوت من هم به نفع تیم کلاس خودم است چون خیلی بد است که تیم معلم ببازد. بنابراین من اینجا قانون را گاهی اوقات به خاطر تیمم نقض می کنم.

 دیشب خادم حرم امام رضا (ع) بودم

برخوردها از دیشب بلافاصله بعد از اتمام بازی در ورزشگاه آزادی و پس از آن در فرودگاه برای بازگشت به مشهد خیلی خوب بود. دیشب سعادت آن را داشتم که خادم امام رضا باشم. خدا را شکر هر دو گروه از قضاوت من راضی بودند. همه از داوری لذت بردند ولی باید بگویم که من واقعا در زمین کاره ای نبودم و همه اش لطف خدا و کمک آقا امام رضا بود.

برخلاف عرف بین الملل بازی را نگه داشتم

من هیچ توهینی از هواداران نشنیدم چون اگر چیزی می شنیدم باید گزارش می دهم. هیچ وقت ندیده بودم که هواداران دو تیم اینقدر همدل و متحد باشند آن هم در بازی مهمی مثل دربی. در دقیقه 24 وقتی همه مرحوم هادی نوروزی را تشویق کردند، باعث شد که من بازی را نگه دارم و این کار برخلاف عرف بین المللی ولی من از بازیکنان خواستم که برای هادی نوروزی فاتحه ای قرائت کنند. همین قضیه به فضای حاکم بر بازی خیلی کمک کرد.

در مورد مسائل فنی به هیچ عنوان حرف نمی زنم

من در مورد مسائل فنی بازی به هیچ عنوان نباید صحبت کنم چون این قانونی که از ابتدا گذاشتیم. تیم داوری من باتجربه بود اما هنوز هیچ اظهارنظری نمی توانم بکنم چون حتی هنوز بازی را هم ندیده ام. فقط در مورد کار خوب کمک داورها باید بگویم، آقایان سخندان و ابوالفضلی هر دو از کمک های خوبی ایران هستند. آقای سخندان در 11 دربی حضور داشته برای همین با تجربه بالایش به زیبایی بازی کمک کرد.

در مقابل استاد صالحی، هیچ رکوردی نزدم

اینکه می گویند من با 6 بار قضاوت در دربی رکورد زده ام باید بگویم اصلا اینطور نیست. این 6 بازی به اندازه3 بازی استاد محمد صالحی هم نمی رسد و بسیاری از بزرگان دیگر در زمینه داوری که من به گرد پایشان نمی رسم و حق زیادی به گردن من دارند. فقط خیلی خوشحالم که جامعه داوری روز قبل و بعد ازبازی با ما همدلی داشتند و با فرستادن پیامک و تماس از ما دفاع کردند. همین وفاق و همدلی جو استادیوم را تلطیف کرد. برخلاف شروع لیگ که همه برعلیه جامعه داوری بودند همه داوران ما لیاقت قضاوت در دربی را دارند و بهتر از من هم می توانند این کار را انجام دهند. فقط قضاوت در این بازی سنگین است و بسیاری از بازیکنان جوان باید از لحاظ روحی و روانی در سطح بالایی باشند. تا فشار جامعه فوتبال روی قضاوت آنها تاثیری نگذارد.

از جامعه فوتبال می خواهم که عوام فریبی نکنند

من از همه جامعه فوتبال از مدیران عامل، سرمربیان، تیم ها و کلیه بازیکنان می خواهم که عوام فریبی نکنند و خاطره این بازی زیبا را یکی از قشنگ ترین و جذابترین دربی های در سال اخیر بود را خراب نکنند. هر دو تیم 90 دقیقه مرد و مردانه جنگیدند. اشتباهات هم مربوط فوتبال است و هیچ داور بزرگی در دنیا نمی تواند بگوید اشتباه قضاوت کرده ولی نباید لذتی که از بازی بردیم و شیرینی که در دل تماشاگران وهواداران است را با این صحبت ها از بین ببریم و اجازه بدهیم که این بازی حداقل برای 2، 3 روز ماندگار باشد و بگذریم درباره مسائل فنی کارشناسان نظر بدهند همانطور که قشنگ نیست من در مورد کارهای فنی یک مربی حرف بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *