نصیرزاده: باید ابتدا تماشاگر خارجی بیاوریم نه داور

هوشنگ نصیرزاده

کارشناس داوری کشورمان گفت: خواهش کرده بودم که یک مدرس خارجی بیاید اما ما الان به خاطر مشکلات مالی نمی توانیم که یک کلاس برای خودمان برگزار کنیم.

هوشنگ نصیرزاده در مورد بحث داوری در آستانه از سرگیری دوباره لیگ اظهار داشت: هجمه های زیادی علیه داوران در این روزها بوده است. ما می خواستیم در این چند روزه کلاس هایی برگزار کنیم ولی به خاطر مسائل مالی و مشکلاتی که پیش آمد نتوانستیم. داوران الان مشکلات مالی بسیاری دارند و اینکه ما بخواهیم مدرس از خارج بیاوریم اصلا امکان پذیر نیست. ما در همین جا هم به خاطر مشکلات مالی نتوانسته ایم به یکسری از اهداف مان برسیم.

وی در واکنش به اینکه گفته شده بود کولینا به ایران برای تدریس بیاید، تصریح کرد:این موضوع شایعه ای بیش نیست.اولین نفری که در این رابطه صحبت کرد من بودم. من خواهش کرده بودم که یک مدرس خارجی بیاید اما ما الان به خاطر مشکلات مالی نمی توانیم که یک کلاس برای خودمان برگزار کنیم. من فکر می کنم که الان وضع طوری شده است که مدرسین ما چیز جدیدی برای آموزش و یاد دادن به داوران ندارند. باید دایره اطلاعات را گسترده تر کنند.

نصیرزاده در پاسخ به این سوال که باشگاه پرسپولیس و استقلال درخواست کرده بود که برای دربی داور خارجی بیاید اذعان داشت: اگر این طور باشد که ما هم ممکن است بگویم مدیر خارجی هم بیاید و تماشاگر خارجی بیاید چون تماشاگر خارجی حداقل فحش نمی دهد. تماشاگر خارجی به داور فشار نمی آورد. بهتر است با این موضوع کنار بیاییم. داوری ما مثل فوتبال ماست. نمی شود که بازیکنان خوب بازی نکنند، مربیان خوب مربیگری نکنند، اما بگوییم که داوران باید بی نظیر باشند و در سطح بین المللی باشد. همه چیز باید در یک رنج و یک سطح باشد.

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در پایان در خصوص صحبتهای براتی در برنامه نود هفته قبل گفت: یک روز جواب این آقایان را می دهم. من فکر می کنم که تحصیلات دانشگاهی به تنهایی نمی تواند اساسی باشد. ما درباره موضوع فوتبال صحبت می کنیم. موضوع فوتبال جایگاه مهارتی است. لذا مهارت با تمرین و ممارست انجام می شود. این کلاسی که دانشگاه رفتید ممکن است پایه باشد. شما باید به کلاس بروید و ما در کلاس می توانیم به شما اطلاعات جدید بدهیم چون هیچ دانشکده ای در جهان وجود ندارد که قوانین و مقررات فوتبال را تدریس کند. ان شاالله به زودی جواب این آقا را می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *