جعفری: تغییر فغانی دهن کجی به ایرانی‌ها بود

نادر جعفری

کارشناس داوری درباره تغییر داور بازی الاهلی و الهلال می‌گوید فدراسیون فوتبال باید در این تغییر پیشگام می‌بود و با این پیشگامی نه تنها داور کشورمان را از باتلاق نجات می‌داد بلکه نشان از همدردی با خانواده‌های داغدار حجاج ایرانی بود.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از ایسنا، نادر جعفری،درباره تغییر داور ایرانی الاهلی و الهلال گفت: با توجه به اعتراض سعودی‌ها و انتخاب داور در بازی الهلال عربستان و الهلال امارات و تصمیم نهایی AFC درباره این موضوع، بهتر بود فدراسیون فوتبال ما از ابتدا تدبیری اتخاذ کرده و منفعلانه عمل نمی‌کرد.

وی ادامه داد: با توجه به فاجعه منا و کشته شدن بیش از ۴۰۰ نفر از هموطنان در مراسم حج و اینکه هنوز پیکر مطهر تعدادی از این حاجیان هنوز به ایران نیامده و تکلیف بسیاری مشخص نیست بهتر بود قبل از اقدامی که عربستان برای تغییر داور کرد فدراسیون فوتبال ما نامه‌ای تنظیم می‌کرد و اعلام می‌کرد که به علت ناراحتی داور ما از موضوع منا و همچنین عزاداری ملت ایران بهتر است داور ایرانی، این بازی را قضاوت نکند.

این کارشناس داوری افزود: علیرضا فغانی قبل از اینکه داور باشد یک ایرانی است. فدراسیون فوتبال ایران به حرمت خانواده‌های داغدار ایرانی، باید موضوع تغییر داور را خودش و قبل از اعتراض سعودی‌ها پیگیری می‌کرد.

جعفری تاکید کرد: فدراسیون فوتبال ایران نه تنها برای اقتدار کشورمان، بلکه برای سربلندی داوران کشور باید این موضوع را مطرح می‌کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه کشور سعودی‌ حاجیان ایران را از بین برد و در ادامه هم با درخواست آن‌ها داور ایرانی مسابقه تغییر کرد که این موضوع دهن کجی به ملت ایران است.

جعفری با بیان اینکه عوض شدن داور در بازی الهلال و الاهلی طبیعی بود اظهار کرد: اگر ما هم چنین اتفاقی برایمان رخ داده بود حتما خواستار تغییر داور می‌شویم و هر کشور دیگری هم بود همین کار را می‌کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه همه ایران عزادار هستند ما باید می‌دانستیم که داور ما آمادگی قضاوت در این بازی را ندارد و علاوه بر این عربستان هم می‌دانست که این داور از کشوری است که در حادثه منا حاجیانش کشته شده است و ممکن است اشتباه کند.

جعفری با بیان اینکه قضاوت این بازی برای فغانی می‌توانست یک گرداب باشد اضافه کرد: اگر فغانی این بازی را قضاوت می‌کرد و برفرض کوچک‌ترین اشتباهی هم در قضاوتش نداشت باز هم برایش مشکل به وجود می‌آمد.

وی گفت: حالا فدراسیون فوتبال ایران از کنفدراسیون آسیا توضیح می‌خواهد که چرا داور را تغییر دادند و آن‌ها هم حتما توضیح خواهند داد. چون توضیحش واضح و روشن است.

این کارشناس داوری ادامه داد: این نامه‌ای که در حال حاضر فدراسیون خطاب به AFC نوشته دیگر فایده ندارد و اثربخش نخواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه حالا که AFC رای به تغییر داور ایرانی داده، اگر شما مسئول فدراسیون فوتبال بودید چه می‌کردید؟ آیا باز هم نامه‌ای ارسال می‌کردید؟ اظهار کرد: اگر کار به اینجا می‌کشید من به این تغییر اعتراض می‌کردم و در کنار بیان این اعتراض در نامه می‌نوشتم که با توجه به فاجعه منا و کشته شدن حجاج ایرانی خود داور ما، آمادگی این قضاوت را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *