عنایت: داوری فوتبال سازمان ملل نیست که بخواهیم نشست بگذاریم

مسعود عنایت
مسعود عنایت درباره اینکه شهرام دبیری یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفته اگر داوران اعتصاب هم بکنند مشکلی پیش نمی‌آید گفت: من کارمند فدراسیون فوتبال هستم و فقط در فدراسیون از دو نفر دستور می‌گیریم دکتر اسدی و علی کفاشیان. کس دیگری نمی‌تواند در فدراسیون به من دستور بدهد من نمی‌دانم شهرام دبیری چه کاره است.
وی در مورد اینکه قرار است بازی دوستانه ایران و ژاپن را داوران ژاپنی قضاوت کنند گفت: اصلا چنین چیزی نیست طبق قراردادی که بین فدراسیون دو کشور امضا شده باید از داور بی طرف در این بازی استفاده کنیم بنابراین نه داور می‌تواند ایرانی باشد نه ژاپنی و با توجه به اینکه وقت کم داریم. باید از داوران کشورهای همسایه استفاده کنیم. با توجه به اینکه زمان برگزاری این دیدار همزمان با مسابقات مقدماتی جام جهانی است احتمالاً برای اینکه مشکل ویزا و مسائل دیگر نداشته باشیم از داوری از امارات و یا قطر دعوت می‌کنیم تا این بازی را قضاوت کند.
عنایت در مورد اینکه نظرش در مورد کارشناسی هدایت ممبینی در برنامه شب گذشته 90 چیست گفت: ممبینی در آخر صحبت هایش می‌گوید هیچ برنامه توسعه‌ای برای داوران تدوین و اجرا نشده است. خب خود ایشان سه سال عضو کمیته داوران بوده چرا تاکنون طرح توسعه برای داوران را ننوشته و اجرا نکرده او هنوز هم استعفای کتبی‌اش را از کمیته داوران ارائه نکرده است.
وی در مورد اینکه دوگانگی دپارتمان و کمیته داوران یکی از مشکلات داوری فوتبال ایران تلقی می‌شود گفت: من با اصفهانیان مشکلی ندارم و رابطه ما کاملا دوستانه است. من داوران را چینش می‌کنم و به اصفهانیان برای رویت می‌دهم و پس از تائید لیست به دبیرکل ارسال می‌شود. کاملا رابطه ما دوستانه و با تعامل است.
مسعود عنایت در مورد اینکه ظاهرا قرار است بین داوران و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جلسه‌ای برگزار شود و نظر او در مورد این جلسه چیست گفت: به نظر من داوران باید در زمین قضاوت کنند و حرفشان را در میدان مسابقه بزنند. مگر سازمان ملل است که داوران با هیات رئیسه جلسه بگذارند. ما از داوران خواسته‌ایم با تمرکز بیشتری قضاوت کنند.
وی در مورد اینکه یعنی مخالف برگزاری جلسه داوران با هیات رئیسه است گفت: نه مخالف نیستم اما می‌گویم این جلسه نمی‌تواند خیلی خروجی مفید و موثری برای داوران فوتبال داشته باشد داوران باید در زمین مسابقه حرف بزنند.
رئیس دپارتمان داوری در مورد اینکه مهدی تاج شب گذشته از اشتباهات داوری انتقاد کرده بود و گفت: برای لیگ ایران بد است که برخی تیم‌ها از داوری ضرر کنند و برخی سود ببرند اظهار داشت: در همه لیگ‌های دنیا اشتباهات داوری وجود دارد. از لالیگای اسپانیا بگیرید تا بوندسلیگای آلمان تا لیگ برتر انگلیس یک نفر را مامور کنید تا اشتباهات داوری لیگ‌های اروپا را بررسی کند ان موقع متوجه می‌شوید که ضریب اشتباهات داوران ما بالاتر از حد معمول داوری در فوتبال دنیا نیست.
وی افزود: فقط زمانی که اشتباه داوری به ضرر برخی تیم های خاص است هجمه ایجاد می‌شود مثلا می‌گویم اگر اشتباه داوری به ضرر گسترش فولاد تبریز باشد آب از آب تکان نمی‌خورد اما اگر این اتفاق علیه تراکتورسازی صورت بگیرد مسائل زیادی پیش می‌آید. یعنی اشتباه به ضرر تیم‌های پرطرفدار سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *