ریاحی: سوشا مکانی باید اخراج می‌شد/ نمره قضاوت حاجی‌پور بالاست

بج بین المللی داوری فوتبال

کارشناس داوری می‌گوید داور بازی پر‌سپولیس و ملوان در مورد مهدی طارمی سختگیری کرد، ولی غیر قانونی عمل نکرد، اما سوشا مکانی را به علت اعتراضات زیاد و برخورد ناشایست باید اخراج می‌کرد. او همچنین اخراج مربی ملوان را درست می‌داند.

محمد ریاحی، کارشناس داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره بازی دیروز (یکشنبه) پر‌سپولیس و ملوان، اظها‌ر کرد: با توجه به این که در هفت مورد داور قانونا می‌تواند کارت زرد خود را نشان دهد، داور بازی پر‌سپولیس و ملوان در مورد اخطار و اخراج مهدی طارمی قانون درست عمل کرده است. معمولا همه داوران در این هفت مورد قانون سلیقه‌ای عمل می‌کنند و شرایط را می‌سنجند که کار درستی هم هست. با توجه به قضاوت‌های درکه در هفته‌های اخیر برای پر‌سپولیس صورت گرفت و همچنین با توجه به این که طارمی دو اخطاره بود و آن حرکت امکان داشت که از روی قصد و عمد نباشد داور می‌توانست به طارمی اخطاری ندهد که اخراج شود، اما به‌ هر‌ حال رای داور اشتباه نبوده است.

این کارشناس داوری در ادامه، خاطر‌ نشان کرد: داور می‌توانست در مورد اخطار دوم به طارمی یک مدیریت و ابتکار عمل به خرج دهد و به طارمی فقط تذکر دهد و در این صورت هیچ کس هم نمی‌گفت که چرا طارمی را اخراج نکرده است، ولی الان هم داور قانونا اشتباهی در این بازی نکرده است.

وی در مورد اخطاری که داور به سوشا مکانی در این بازی داد، ا‌ضافه‌ کرد‌: در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود که د‌ر‌وازه‌بانی این طور به داور پرخاشگری کند. سوشا مکانی باید اخراج می‌شد، چرا که پرخاشگری به داوران اخطار دارد.

این کارشناس داوری با اشاره به اشتباه‌هایی که داوران در هفته‌های گذشته در قضاوت بازی پر‌سپولیس انجام داده بودند، گفت: البته البرز حاجی پور در بازی دیروز (یکشنبه) یک ابتکاری از خود به خرج داد و سوشا مکانی را که اعتراض می‌کرد را اخراج نکرد که بعد از بازی حاشیه‌ای به وجود نیاید در صورتی که حق سوشا مکانی اخراج بود، چون دروازه را رها کرده بود و به سمت داور هجوم می‌آورد.

ریاحی درباره اخراج شدن مربی تیم فو‌تبا‌ل ملوان بندر انزلی نیز، اظها‌ر کرد: پایان رافت بارها به داوری اعتراض کرد و در کارهای او دخالت می‌کرد. داور در ابتدا به او تذکر داد و بعد از ادامه دادن اعتراضاتش او را از زمین اخراج کرد که به درستی هم این اخراج صورت گرفت.

این کارشناس داوری ا‌دا‌مه‌ داد: هر بازی حذفی برای خود یک فینال است و داوری که بتواند بازی حذفی را سوت بزند در واقع یک بازی فینال را قضاوت کرده است و با توجه به شرایط پر‌سپولیس قضاوت درست برای این تیم بسیار مهم بود، چرا که یکی، دو بار در هفته‌های گذشته داوران علیه پر‌سپولیس پنا‌لتی‌ گرفته بودند که درست نبود برای همین بازیکنان در زمین نسبت به داور حالت اعتراضی به خود گرفته بودند.

او افزود: زرگر، البرز حاجی‌پور و محسن ترکی از داوران خوب ما هستند. البته اگر داوری باعث شود که سه امتیاز به ناحق به تیمی داده شود و آن تیم به ناحق برنده مسابقه شود اشتباهش بخشودنی نیست و باید تشویق و تنبیه برای داوران در این موارد در نظر گرفته شود.

ریاحی در پایان درباره قضاوت بازی پر‌سپولیس و ملوان، توضیح داد: البرز حاجی‌پور دیروز به خوبی بازی را قضاوت کرد و نمره قضاوت او در این بازی نمره بالایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *