مظفری: پنالتی استقلال درست بود اما داور پنالتی تیم نفت را ندید

نوید مظفری

داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران گفت: داور پنالتی تیم نفت را در دقیقه ۴۳ ندید.

نوید مظفری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نحوه قضاوت یدالله جهانبازی در دیدار استقلال و نفت اظهار داشت: در نیمه اول شاهد یک بازی کم برخورد و ساده از جهت قضاوت بودیم، جهانبازی سعی بر این داشت که با صحبت کردن با بازیکنان اصلاً از کارت‌های خود استفاده نکند، حتی اگر طبق قانون خطا گرفتن بازیکن استقلال در دقیقه 29 مستحق اخطار بود.

وی ادامه داد: داور در دقیقه 28 خطای بازیکن نفت را پشت محوطه جریمه بر روی میلاد فخرالدینی تشخیص نداد و تیم استقلال را از داشتن یک موقعیت خوب محروم کرد.در دقیقه 38 خطایی روی بازیکن نفت، پیام صادقیان در محوطه جریمه استقلال رخ نداد و تصمیم داور به ادامه بازی درست بود.

این داور بین المللی سابق فوتبال ایران با اشاره به مهم‌ترین صحنه بازی در نیمه اول گفت: در دقیقه 43 پنالتی نفت سوخت!بازیکن شماره 28 استقلال(محسن کریمی) روی بازیکن شماره هفت نفت با پشت پا زدن خطا کرد. در این صحنه داور باید پنالتی به سود تیم نفت اعلام می‌کرد.

مظفری با اشاره به یک رفتار غلط در داوران گفت: روندی اشتباهی که سال ها است بین داوران کشور ادامه دارد، لحظه ای است که بازیکن یک تیم مصدوم می‌شود و داوران صبر می کنند تا بازیکنان توپ را به اوت بزنند، در حالی که قانونگذار این اختیار را به داور داده است که بازی را قطع کنند و با دراپ بال ادامه دهند.

مظفری در مورد قضاوت جهانبازی در نیمه دوم، گفت: گل اول استقلال دقیقه 52 صحیح بود و هیچ مشکلی نداشت.در دقیقه 56 خطای هل دادن بازیکن شماره 3 نفت، به درستی از سوی داور به سود استقلال پنالتی اعلام شد.

وی افزود: در دقیقه 65 گل تیم نفت در شرایط صحیح زده شد که عملکرد خوب کمک داور اول، در این صحنه قابل تقدیر بود.در دقیقه 70 مردود اعلام کردن گل نفت، خطای آفساید نیز به درستی اعلام شد. در بین دقایق 70 تا اخر مسابقه فشار بازی باعث شد که تیم داوری چند بار تصمیمات اشتباه اتخاذ کنند، مانند دقیقه 89 خطای روی بازیکن استقلال به اشتباه به نفع تیم نفت از سوی کمک دوم اعلام شد و یا ناهماهنگی بین داور و کمک داور اول در اعلام کرنر به سود استقلال اعلام شد و و در اخر اعلام نکردن پنالتی دقیقه 43 اشتباه تاثیر گذار‌ترین تصمیم داور در این مسابقه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *