رشوه در داوری فوتبال ایران!

لوگو سایت داوران ایران

فریدون اصفهانیان حسابش را پس داده، همان سال‌هایی که برای یک بازی چک دادند و او حاضر نشد سر بازی حاضر شود. یکی از انتخاب‌های او به عنوان رییس هم همین رزومه بود اما در سال‌های گذشته در همین کمیته‌ای که او ریاستش را برعهده دارد، موارد مشکوکی وجود داشت که مجبور شدند، عذر فرد را بخواهند تا سروصدای کارهای اشتباهی که می‌کند بیش از این درنیاید.

ماجرا از این قرار است که زمان ریاست حسین عسگری در دپارتمان داوری افرادی دور و اطرافش کار می‌کردند که سلامت کاری آنها تایید نشد و در نتیجه گفتند که دیگر نباید در کمیته داوران رفت و آمد کنید. داستان رفتارهای فرد مورد نظر از یک صدای ضبط شده شروع شده! داوری که در کلاس داوری یکی از ناظران و مدرسان به او پیشنهاد رشوه داده بود صدای فرد مشکوک را ضبط کرد و در اختیار عسگری قرار داد. مدرس کلاس نمی‌دانست که داورتمام مدت صدای او را ضبط کرده و برای اینکه مدرکی داشته باشد فایل صوتی‌اش را دراختیار رییس دپارتمان گذاشته است.

گویا فرد مورد نظر از داور تقاضای یک گوشی موبایل می‌کند و می‌گوید اگر نمره می‌خواهی و دوست داری در داوری ترقی کنی باید سرکیسه را شل کنی! منظور مدرس یک گوشی موبایل بوده! اما این تنها خواسته او نبوده و در دفعات بعدی از داوران دیگر تقاضای سکه می‌کند و مدعی می‌ شود که این سکه‌ها را با عسگری تقسیم می‌کند! به محض اینکه این خبر به گوش عسگری می‌رسد با اصفهانیان در میان گذاشته و تصمیم می‌گیرند که او را کنار بگذارند تا آبروی کمیته داوران به خطر نیفتد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *