پرویز سیار: اشتباهات داوران عمدی نیست

پرویز سیار
کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: رئیس کمیته داورات با برخورد شدید با داوران خاطی باید مانع از بین رفتن آبرو و حیثیت جامعه داوری شود.

پرویز سیار در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص انتقادات به داوری که در یک سال گذشته به شدت افزایش یافته است، اظهار کرد:« وقتی از قشرهای مختلف جامعه فوتبال و حتی غیرفوتبالی‌ها گلایه‌های زیادی را می شنوم به این باور می‌رسم که میزان اشتباهات داوران بیشتر از آنچه تصور می‌کنم، شده است چرا که کسانی ضعف‌های مشهود داوران را یه من گوشزد کردند که در سلامت اخلاقی آنها کوچکترین تردیدی ندارم.»

وی ادامه داد: «با کمال تاسف باید بگویم که واقعا نمی‌دانم چه بلایی بر سر داوران فوتبال ما آمده که دچار چنین اشتباهات فاحشی آن هم در دیدارهای مهم و حساس می شوند. مربیان و بازیکنان حق دارند که اعتراض می‌کنند. با توجه به اینکه به هیچ عنوان نمی‌پذیرم که داوران شریف و بی‌طرف فوتبال ما این اشتباهات را عمدی انجام دهند، نیاز به تحقیق است تا بفهمیم چه شده است که داوران ما با آینده حرفه‌ای خود بازی می‌کنند. مگر آنها نمی‌دانند هر اشتباهی که مرتکب می‌شوند، اعتبار کاری‌شان را بیشتر زیر سوال می‌برد.»

این کارشناس داوری با انتقاد از کمیته داوران بیان کرد: « رئیس این کمیته مسئول تمامی اشتباهات داوران فوتبال ایران است و به او هشدار می‌دهم که شما باید با سخت‌گیری اجازه ندهی آبرو، حرمت، جایگاه و حیثیت داوری از بین برود. او باید بداند که اگر خودش یقه داور خاطی را نگیرد و او را مجبور نکند که دقتش را بالا ببرد، سپس باید خودش پاسخگو باشد که قطعا کمی دیر شده است.»

وی افزود:« رئیس کمیته داوران ضمن اینکه باید زمینه آموزش‌های لازم را برای داوران فراهم کند، باید آنها را از اشتباهات سهوی‌شان مطلع کند. اگر امروز شاهد افزایش روزافزون اعتراض به داوری هستیم باید بدانیم که اشتباهات فراوان داوران کار را به اینجا رسانده است. با دقت بیشتر و تلاشی که داوران از خود نشان خواهند داد، به طور حتم جلوی این اتفاقات گرفته خواهد شد. امیدوارم که به زودی موج اعتراضات به نحوه قضاوت داوران فوتبال ایران از بین برود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *