محمد رضا اکبریان: محرومیت‌ها را بزرگ نکنید

محمدرضا اکبریان

داور البرزی فوتبال ایران گفت: در فصل جدید فوتبال باشگاهی کشور هجمه علیه داوران به اوج خود رسیده و این اتفاق در نهایت به ضرر فوتبال کشورمان خواهد شد.
محمد رضا اکبریان که در حاشیه بازی دوستانه تیم های ملی جوانان ایران و تاجیکستان که شامگاه گذشته در ورزشگاه انقلاب اسلامی کرج برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در طی سالهای اخیر متاسفانه مدیران باشگاه ها، کادرفنی تیم ها و بازیکنان با دستاویز قرار دادن برخی اشتباهات داوری تمام کم کاری ها و نقاط ضعف خود را بر گردن آنها می اندازند و این فرایند امسال به اوج خود رسیده است.
وی افزود: در فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران این اتفاق از همان هفته اول آغاز شده است و این فشارها به حدی رسیده که زنگ خطر را برای داوری فوتبال در این کشور به صدا درآورده است.
اکبریان با بیان اینکه این فضای ملتهب انگیزه را از داوران جوان و حضور افراد علاقمند به داوری سلب می کند گفت: در سایر کشورها هم داوران اشتباهاتی دارند اما اینگونه مورد تاخت و تاز تیم ها و افراد مختلف قرار نمی گیرند.
این داور البرزی فوتبال کشورمان با تاکید بر اینکه هیچ داوری دوست ندارد اشتباه کند گفت: در برخی بازی ها شرایطی پیش می آید که یک داور صحنه ای را به اشتباه تفسیر می کند اما این دلیل بر تعمد و قصد و اراده او نیست و باید در برخورد با این اشتباهات جانب عدالت و انصاف را گرفت.
اعلام علنی محرومیت داوران کار اشتباهی است
اکبریان با انتقاد از رویه ای که کمیته و دپارتمان داوری فوتبال فدراسیون در پیش گرفته است گفت:در فوتبال یک مهاجم وقتی گل نمی زند مربی در بازی بعد به او کمتر فرصت می دهد و یا او را نیمکت نشین می کند.
وی ادامه داد: در داوری نیز کمیته داوران وقتی داوری اشتباهات اثرگذار دارد از او در دیدار های بعدی استفاده نمی کند و همین کافی است اما متاسفانه دوستان ما به شکل علنی اعلام می کنند و آن را در بوق و کرنا می کنند که فلان داور این تعداد جلسه محروم شده است و آن یکی چند هفته حق قضاوت ندارد که به نظرم کار اشتباهی است.
وی علنی اعلام کردن محرومیت داوران و نوع ادبیات به کار رفته در این فرایند را برای داوری فوتبال کشور سمی مهلک دانست و گفت: نمی دانم در این فضای متشنج و ملتهب آیا می توان به رشد و پیشرفت داوری هم فکر کرد.
محمدرضا اکبریان افزود: نوع برخورد با داوران بزرگ این کشور از جمله علیرضا فغانی در این ماه ها را ببینید تا متوجه هجمه سنگینی که علیه داوری فوتبال در کشور ایجاد شده است بشوید.
وی در پایان افزود: داوری در این سالها نماینده شایسته ای برای فوتبال کشورمان بوده است و زیبنده نیست که این گونه نامهربانانه با آن برخورد کرد.به نظرم این شرایط کنونی جز دلسردی و دلخوری و بی انگیزگی دستاوردی برای فوتبال کشور ندارد و باید در آن تجدید نظر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *