اهدای سُس به داوران، جایگاه آنان را نزد مدیران نشان می‌دهد!

نادر جعفری

نادر جعفری با اشاره به اهدای 150 سُس به داوران فوتبال، اظهار کرد: این کار توهین به جامعه ورزش محسوب می‌شود و فقط جامعه داوری لطمه نخورده است. جامعه داوری از این کار آزرده‌خاطر شده است. از نصرالله سجادی معاون قهرمانی وزیر ورزش و علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال تقاضا دارم که به این موضوع زننده ورود کنند چرا که زیبنده داوری ما نیست.

وی درباره اینکه چقدر به جایگاه داوری در ایران توجه شده است، گفت: دادن سُس به داوران، جایگاه آنان را نشان می‌دهد. با این کار معلوم شد که چه نگاهی به داوری دارند. باید به زحمات آنان هم توجه کنیم. در حال حاضر نگاه خوبی به داوری وجود ندارد.

این کارشناس داوری، عملکرد ضعیف داوران در لیگ پانزدهم را به دلیل ناآمادگی آنان دانست و افزود: در چند هفته‌ای که از لیگ گذشته اشتباهات داوری وجود داشته و عمده این اشتباهات به خطای هند مربوط می‌شود. داوران ما نیاز به باز‌آموزی دارند. مدیران ارشد فوتبال برای داوری نه وقت دارند و نه هزینه می‌کنند. داوران ایرانی باید قبل از مسابقات آماده شوند که در کوران مسابقات مشکلی نداشته باشند.

جعفری گفت: قبل از مسابقات لیگ دوره‌های آمادگی خوبی را چه از نظر آمادگی جسمانی و چه به‌روز کردن اطلاعات داوران برگزار نمی‌کنیم. مدرسان ایرانی مشکلی از لحاظ علم داوری ندارند و فقط با مشکلات سخت‌افزاری مواجه هستند. حل این مشکل هم به مدیران فوتبال بستگی دارد.

وی در ادامه به اعتراضات مربیان و مدیران باشگاه‌ها به عملکرد داوران پرداخت و اضافه کرد: باشگاه‌های ما نتیجه‌گرا شده‌اند و به همین دلیل فشار زیادی روی آنها وجود دارد. بعد از هر شکست هم راه گریز را در انتقاد از داوری می‌دانند؛ البته قبول دارم که داوری ما در چند هفته گذشته مشکلاتی داشته است. به هر حال باید در اولین فرصت به لحاظ آموزشی و نگارش قوانین، بهتر و دقیق‌تر عمل کنیم.

این کارشناس داوری با اشاره به کمبود داور خوب در فوتبال ایران، اظهار کرد: با توجه به این موضوع، داوران برای کسب جایگاه‌های بهتر با یکدیگر رقابت نمی‌کنند. یعنی فضای رقابتی به وجود نمی‌آید. باید به این موضوع هم توجه کنیم که در آینده داوران زیادی را در سطح اول آسیا داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *