محدودیت‌ سنی داوران فوتبال توسط AFC حذف شد

رامین حقیقی زاده
رامین حقیقی زاده عضو کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال  گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا شرایط الیت شدن داوران فوتبال فوتسال و فوتبال ساحلی‌ برای سال 2016 میلادی تغییر داده است.

بر اساس قانون جدید AFC  محدودیت سنی داوران از 35 به 38 سال تغییر کرده است ولی محدودیت‌ ورود به لیست فیفا همان 38 سال است.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: سابق بر این قضاوت داوران واجد شرایط ورود به لیست بین‌المللی ابتدا توسط ارزیاب‌های Afc در کشورهای خود مورد بررسی قرار می‌گرفت، و در صورت کسب نمره قبولی در این ارزیابی، داوران پذیرفته شد از سوی AFC به کلاس آزمون دانش داوری و زبان انگلیسی دعوت می‌شدند و در صورت موفقیت در آزمون ها و تست آمادگی جسمانی به جرگه داوران الیت اضافه می‌شدند.

 نحوه ورود به داوران به لیست الیت از سال 2016 بدین صورت تغییر خواهد کرد که  ابتدا داوران واجد شرایط در کلاس توجیهی‌ زیر نظر AFC شرکت و آزمون‌های دانشی داوری، مهارت زبان انگلیسی و تست آمادگی جسمانی از آنها بعمل خواهد آمد و داورانی‌ که در این مرحله‌ موفق‌ شوند طی نامه‌ای فدراسیون‌‌های مربوطه اعلام می‌گردد و ارزیابی‌های AFC قضاوت دو بازی آنها را در کشورشان تحت نظر می‌گیرند و اگر داوری در این مرحله هم بتواند نمره قبولی از ارزیاب‌ها ‌ی داوری AFC کسب کند، به عنوان داور الیت‌ AFC انتخاب خواهد شد.

عضو کمیته‌ داوران در پایان خاطر نشان کرد: این رویه برای داوران فوتبال و فوتسال از سال 2016 اجرا خواهد شد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز نامه‌ای در خصوص اجرا این قانون در مورد داوران فوتبال ساحلی برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *